مه شو:برای رهایی از دردهای مفاصل، درمانهای خانگی و استفاده از داروهای گیاهی ، تقریبا در تمامی موارد،هیچ گونه عوارض جانبی را در پی نداشته و با خاطری آسوده می توانید به منظور تخفیف و بهبود اینگونه دردها از درمانهای تایید شده خانگی استفاده نمایید.

nhh

محل اتصال دو یا چند استخوان و منطقه ای که تا شده و حرکات یک یا چند قسمت را امکان پذیر می سازد، مفصل و درد این ناحیه درد مفصل نامیده می شود.

این دردها، در علم پزشکی، تحت عنوان درد و التهابات مفصلی شناخته می شوند و در بسیاری از موارد، پزشک با تجویز مسکن این دردها را تسکین می دهد.

درد مفاصل، با کار و فعالیت های روزانه شدت می یابد و یکی از موثرترین روش های کنترل و مقابله با چنین دردهایی، استفاده از تدابیر شناخته شده در طب سنتی و راهکارهای موثر خانگی می باشد.

درد مفاصل، تحت عوامل متعددی مثل افزایش سن، تغییرات فصلی، اضافه وزن، حرکات تکراری، فعالیت های شدید بدنی و انجام نادرست حرکات ورزشی ایجاد می شود.

در زیر برخی از این راهکارهای ساده و مفید را برای کاهش و بهبود این دردها به شما دوستان پیشنهاد می کنیم:

نوشیدن آب

نوشیدن آب، نه تنها موجب عملکرد بهتر سیستم گوارشی بدن می شود، بلکه به رشد عضلات نیز کمک کرده و از مفاصل بدن، به خوبی محافظت می کند.

فعالیت های بدنی می توانند منجر به کم آبی بدن شوند.بنابراین نوشیدن میزان کافی آب را درحین فعالیت های بدنی و انجام حرکات ورزشی هرگز فراموش نکنید.

اینکار، با بیرون راندن سموم از بدن، موجب حفظ سلامت عمومی بدن و قلب خواهد شد.

در ضمن، با بهبود گردش خون ،منجر به حفظ و حمایت عضلات و البته تنظیم فشار خون در بدن می شود که در نهایت، موجب کاهش دردهای عضلانی می گردد.

ماساژ با روغن

ماساژ با روغن یکی از درمانهای ساده برای رهایی از درد مفاصل محسوب می شود.

چنانچه منطقه آسیب دیده دچار درد عمیقی شده باشد، ماساژ با روغن حداقل 20 دقیقه در روز، تا حد بسیار قابل توجهی از شدت این دردها کم خواهد کرد.

روغن کرچک یکی از بهترین هاست!

در ضمن، ماساژ با کمک به گردش خون بهتر در بدن، موجب نرم شدن عضلات و کاهش التهابات و درد مفاصل خواهد شد.

کشش

کشش منظم عضلات و به مدت یک ساعت در روز، موجب بهبود و رفع درد مفاصل و تنظیم جریان خون در عضلات و مفاصل بدن می شود.

تاندون ها و عضلات سفت شده بدن، فشار بیشتری را بر مفاصل وارد کرده و مسلما درد افزایش خواهد یافت.

برای رفع این مسئله، کا شناسان توصیه می کنند که یک ساعت در روز و حداقل 10 دقیقه بعد از خواب، حرکات کششی را انجام دهید تا از این دردها رهایی یابید.

گرم کردن بدن

کمپرس گرم تا حد زیادی می تواند از دردهای مفاصل کم کند.اینکار یکی از ساده ترین و موثرترین راهکارهای خانگی برای رهایی از درد مفاصل به شمار می آید.

برای اینکار، یک حوله گرم را به مدت 20 دقیقه روی محل مورد نظر قرار دهید.

استفاده از تشک های برقی هم می تواند در این مورد بسیار موثر واقع شود.

زردچوبه

از قدیم، مخلوطی از زردچوبه به همراه 1 قاشق چایخوری روغن سبزیجات و 1 قاشق چایخوری فلفل سیاه، به عنوان یکی از درمانهای سنتی مورد توجه اطبا قرار می گرفته است.

زردچوبه حاوی مولکولهای خاصی مثل کورکومین است که یک آنتی اکسیدان قوی برای جلوگیری از آسیب های بدنی ناشی از رادیکال های آزاد و همچنین به منظور کاهش التهابات محسوب می شود.

منیزیم سولفات

استفاده از منیزیم سولفات هم یکی دیگر از درمانهای خانگی موثر بسیار مفید و تاثیر گذار در کاهش دردهای مفصلی به شمار می آید.

کمی از این ماده را در آب گرم ریخته و با این آب، محل مورد نظر را شستشو دهید.این ماده دارای خواص ضد التهابی بوده و این گونه دردها را به میزان زیادی کاهش خواهد داد.

دوش آب گرم هم با افزایش جریان خون به کاهش دردهای مفاصل کمک خواهد کرد.

تمامی این راهکارهای خانگی برای رهایی ازدرد مفاصل، بسیار ساده ،در دسترس و در عین حال، مفید و موثر هستند.

به علاوه انجام این روش های تایید شده، وقت بسیار کمی نیاز دارد.

البته فراموش نکنید در صورت ادامه و شدت درد، حتما با پزشک متخصص در اینباره مشورت نمایید.

مراقب سلامتی و زیبایی خود باشید.