mahsho e1

مه شو: داشتن مژه هایی بلند و زیبا برای بسیاری از مردم با اهمیت می باشد؛ بنابراین، در اینجا قصد داریم شما را با روش های بسیار ساده تقویت مژه آشنا سازیم. بطور کلی، داشتن یک رژیم غذایی غنی و استفاده از کرم های موضعی و تقویت کننده می توانند به رشد، تقویت و پر پشت شدن مژه کمک کنند. در ادامه با توضیح راه های ساده تقویت مژه می پردازیم:

1- از یک رژیم غذایی غنی از ویتامین های A، B و C پیروی نمایید. مصرف مولتی ویتامین ها، اسیدهای چرب امگا 3 و روغن زیتون برای رشد مو عالی می باشند. روزانه آب زیادی بنوشید و بدن خود را کاملا هیدراته نگه دارید. سعی کنید هر شب به میزان کافی استراحت کنید. چنانچه بدن خود را در سلامت کامل نگه دارید و حس خوب بودن را داشته باشید، رشد مژه های شما نیز بهبود خواهد یافت. چنانچه به درستی غذا نخورید و به میزان کافی نخوابید، مو و مژه، خشک و شکننده شده و در نهایت ریزش خواهند کرد.

2- از کرم ها و یا کپسول های ویتامین E بر روی مژه های خود استفاده نمایید، به این صورت که یک عدد کپسول ویتامین E را باز کرده و کمی از محتویات آن را با پنبه بر روی مژه های خود بمالید. بهتر است این کار را قبل از خواب انجام دهید و صبح هنگام مژه های خود را با آب بشویید. این کار باعث بهبود بافت و قدرت مژه ها می گردد. توصیه می کنیم از لوازم آرایش گیاهی و محصولاتی استفاده نمایید که دارای انواع ویتامین های لازم و مفید برای مژه هستند. استفاده از انواع کرم ها و محصولات مفید بر روی مژه ها باعث می شوند که مژه ها هیدراته بمانند و بنابراین، آنها را از شکنندگی نجات می دهند.

3- چند هفته ای بدون آرایش بیرون روید. این عمل موجب می گردد که به مژه های خود برای مدتی استراحت دهید زیرا لوازم آرایش موجب سخت و خشک شدن مژه ها می شوند. چنانچه نمی توانید بدون آرایش بیرون روید، حتما چشم و مژه های خود را هر شب کاملا پاک نمایید. سعی کنید از پاک کننده های خوب و مغذی استفاده کنید که باعث تغذیه و هیدراته شدن مژه ها می گردند. از فر کننده ها و بیگودی های مژه به هیچ عنوان استفاده نکنید زیرا آنها موجب آسیب و شکسته شدن مژه ها می شوند.

4- برای تقویت، تغذیه و هیدراته کردن مژه ها می توانید هر شب مقداری روغن زیتون یا روغن کرچک را با کمک تکه ای پنبه بر روی مژه های خود بمالید. صبح هنگام مژه های خود را کاملا پاک نمایید.

5- به متخصص پوست خود مراجعه کنید تا بهترین ریمل را به شما معرفی نماید تا از ایجاد هرگونه آسیب احتمالی به مژه ها جلوگیری کنید زیرا برخی از انواع ریمل ها باعث ایجاد عوارض جانبی مانند احساس خارش در اطراف چشم، قرمزی و خشکی چشم می شوند.