mahsho b

مه شو: میلیا یا جوش های ریز زیر پوستی سفید رنگ، سلول های پوستی هستند که در زیر سطح پوست به دام افتاده اند و اغلب در اطراف چشم ظاهر می شوند. در واقع، جوش های سفید زیر پوستی یا میلیا، کیست های کوچک و متعدد زیر پوستی هستند که به صورت پراکنده در بدن به خصوص در پوست صورت دیده می شوند.

اینگونه جوش ها معمولا بدون علامت خاصی بوده و هیچ گونه خطری برای فرد نخواهند داشت و معمولا در نوزادان دیده می شوند.

کراتین، پروتئینی است که مو از آن ساخته می شود؛ جوش های زیر پوستی سفید در مناطقی که فولیکول مو و غدد چربی یا غدد عرق وجود دارند، بروز می کنند.

شایعترین محل ایجاد ضایعات اولیه اطراف چشم ها، اطراف دهان، گونه ها و پیشانی است اما ضایعات ثانویه در هر کجای بدن ممکن است دیده شوند.

علل اصلی بروز آنها عبارتند از عدم لایه برداری، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده از کرم های ضد آفتاب نامناسب به دور چشم، به کار بردن کرم های مرطوب کننده چرب و نامناسب در اطراف منطقه حساس چشم

mahsho b1

راه های پیشگیری از ایجاد میلیا:

1- پوست خود را با لایه بردارها و اسکراب های ملایم و یا پاک کننده های لایه بردار، هفته ای 1 تا 2 بار لایه برداری کنید.

2- اطراف چشم خود کرم های چرب استفاده نکنید زیرا آنها می توانند منافذ پوست را مسدود سازند. از محصولات فاقد چربی استفاده نمایید.

3- بیش از حد در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

4- از بالش های خشن استفاده نکنید زیرا اینگونه بالش ها، پوست را تحریک می کنند.

چنانچه میلیا یا جوش های زیر پوستی سفید رنگ در پوست شما به وجود آمده اند، توصیه ما به شما دوستان عزیز این است که به دکتر متخصص پوست مراجعه نمایید. بسیاری با استفاده از سوزن سعی می کنند که از دست این جوش ها رها شوند اما هرگز این کار خطرناک را انجام ندهید زیرا معمولا این جوش ها در مناطق حساسی مانند پوست دور چشم پدید می آیند.

البته روش های خانگی بسیاری به منظور درمان این جوش های سفید زیر پوستی وجود دارد که در آینده نزدیک و در مقالات بعدی، این روش ها را به اطلاع شما دوستان خواهیم رساند.