مه شو:تقریبا همه خانمها عاشق موهای بلند ،درخشان و جذاب هستند،چرا که این جزء خصوصیات زنانگی آنها محسوب می شود.

با این وجود زمانی که صحبت از مراقبت و نگهداری موها به میان می آید ،اولین واکنش بسیاری از این خانمها این است که موها را کوتاه کنند،و به همین خاطر است که از رویای داشتن موهای بلند فاصله می گیرند و برای اینکه به دردسر نیفتند،سعی می کنند همیشه موها را کوتاه نگه دارند.در صورتیکه اگر به خوبی از روشهای نگهداری صحیح موها آگاه باشند،می توانندصاحب موهایی زیبا و سالم بوده و از درخشش و جذابیت آن لذت ببرند.

یکی از نکات بسیار مهم در این میان،نحوه شانه یا برس زدن صحیح موهاست.

برس یا شانه مناسبی را انتخاب کنید.شانه های چوبی با دندانه های پهن و بلند ،بهترین گزینه برای این موها خواهد بود.

sh2

موها را از وسط تا پشت گردن ،به دو قسمت تقسیم کنید.سمتی که می خواهید اول شانه کنید،روی شانه بریزید.البته موهای ریخته شده روی شانه ،در یک مرحله و با هم شانه نمی شوند،بهتر است این رشته مورا با انگشتان دست به قسمت های کوچکتری تقسیم کرده و ابتدا رشته های زیر را به آرامی شانه کنید.سپس این رشته را از بقیه موها جدا کرده و به همین ترتیب ادامه دهید.بعد می توانید طرف دیگر را به همین نحو برس کشیده و یا شانه کنید.

شانه زدن یا برس کشیدن موها به این شکل ،مثل این است که آنها را نوازش می کنید و همین کار از گره خوردن و در هم پیچیدن موها جلوگیری می کند.

این شانه زدن ملایم وبه نوعی ماساژدادن پوست و موی سر،را بهتر است اول به دفعات کمتری انجام داده و به مرور تعداد دفعات را افزایش دهید وبه 5 بار در هفته برسانید.

فراموش نکنید برای اینکار،در گام نخست باید جنس موهای خود را بشناسید،اگر موهایی چرب دارید،لازم است که این شانه زدن ها با دفعات کمتری انجام شود،زیرا اینکار موجب تحریک بیشترفولیکول های مو و در نهایت افزایش میزان ترشح چربی پوست سر و ریزش موها خواهد شد. به علاوه آنها را چسبنده و چرب نشان خواهد داد.

نکته مهم دیگری که بهتر است توجه خاصی به آن داشته باشید،این است که برای جلوگیری از ریزش موها ،هرگز زمانی که موها هنوز خیس هستند آنها را شانه نکنید.زیرا موهای خیسی که در هم پیچیده و گاهی گره خورده اند ،به سختی از هم جدا شده و همین تلاش برای جدا کردن رشته های مو از هم،باعث تضعیف ریشه مو و کنده شدن موها خواهد شد.

بسیاری از افراد به دلیل عدم اطلاع از این موضوع،آسیب زیادی را به موها وارد کرده و موجب صدمه و ریزش موهای خود می شوند.

با مطالعه نکات بالا،از این پس بدون هیچ نگرانی از ریزش موها،می توانید موهایی زیبا و بلند و به درخشش آفتاب داشته باشید .