کاهش منظم و مداوم وزن ، بدین معنی است که بالاخره بدن در حال چربی سوزی است! در مراحل اولیه ورود به فرایند چربی سوزی، کاهش وزن بر روی ترازو آنقدر قابل اطمینان نیست که بگوییم چربی سوزی رخ داده است یا نه.

بدنساز

چطور می توانید بفهمید که آیا مسیر درستی را در پیش گرفته اید یا نه؟

اگر هدف شما این است که لاغر شوید و احساس سلامتی کنید، آنگاه اهمیت پیدا می کند که رژیم غذایی و برنامه تمرینی شما، طوری باشد که باعث شود چربی سوزی بدن شود. اما چگونه متوجه می شوید که آیا مسیر درستی را در پیش گرفته اید یا نه؟

اینکه به سادگی و بصورت منظم خودتان را وزن کنید، دقیقا به شما نخواهد گفت که کاهش وزن شما بخاطر سوختن چربی ها است یا نه. در این مقاله برخی از علائمچربی سوزی بدن را باهم مرور می کنیم.

۱. سایز لباسها

لباس یکی از بهترین شاخص ها برای کاهش چربی هستند. پس اگر شلوار جین های قدیمی و تنگ دوباره به جارختی شما برگشته اند و به راحتی از آن ها استفاده می کنید، به خودتان جایزه بدهید! چرا که شما در مسیر درستی قدم گذاشته اید.

۲. تغییرسایز بدن

این بدان معنی است که سایز دور کمر، دور سینه و دور باسن کمی کاهش پیدا کرده است. چربی، نسبت به عضله حجم بیشتری اشغال می کند، بنابراین وقتی که چربی می سوزد، خود را به وضوح در سایز اندام نشان می دهد.

۳. عدم کاهش سطح انرژی در طول روز

در طول روزخود را پر انرژی احساس می کنید! این اتفاق زمانی می افتد که بدن در طول روز چربی می سوزاند و انرژی تان را تأمین می کند. اگر بدن شما به مصرف کربوهیدرات برای تأمین انرژی وابسته بوده، حالا در حال تجربه ی نوع چرخه ی دیگری از انرژی و خستگی هستید. اگر چنانچه چربی بعنوان منبع سوخت استفاده شود، انرژی شما در طول روز ثبات بیشتری خواهد داشت.

۴. کاهش منظم و مداوم وزن

کاهش منظم و مداوم وزن ، بدین معنی است که بالاخره بدن در حال چربی سوزی است! در مراحل اولیه ورود به فرایند چربی سوزی، کاهش وزن بر روی ترازو آنقدر قابل اطمینان نیست که بگوییم چربی سوزی رخ داده است یا نه. از دست دادن وزن اولیه حتی ممکن است بخاطر از دست دادن آب بدن باشد. اما کاهش وزن ثابت و مداوم به این واقعیت اشاره می کند که شما در حال چربی سوزی هستید.

۵. تجربه احساس خوب

با کاهش چربی، بدن ذاتا احساس خوبی بدست خواهد آورد! تمام هورمون هایی که باعث بوجود آمدن احساس خوب می شوند توسط بدن ترشح شده و تصویر شخصی مثبت، و اعتماد بنفس شما افزایش پیدا خواهد کرد . این اتفاق باعث می شود نسبت به خود احساس خوب داشته و در مجموع راضی و خشنود باشید.

این نکات برخی از علائمی بودند که نشان دهنده ی چربی سوزی هستند. اما اگر می خواهید در اینباره مطمئن تر شوید، می توانید آزمایش هایی را انجام دهید که قابل اعتماد ترهستند. متخصص تناسب اندام و پزشک می توانند شما رادر خصوص این آزمایش ها راهنمایی کنند تا از جزئیات بیشتری درباره ی کاهش چربی بدنتان مطلع شوید.