mahsho a

مه شو: علل ایجاد آکنه بر بازوها، بسیار شبیه به علل ایجاد آکنه در هر جای دیگر بدن است. به طور خلاصه، هورمون های بدن، سبب افزایش تولید چربی در فولیکول (یا منافذ) پوست می شوند. افزایش چربی، محیط را برای تکثیر باکتری های ایجاد شده در پوست مهیا می سازد. این امر باعث مسدود شدن منافذ و در نتیجه، ایجاد جوش می گردد.

آیا آکنه پوست صورت متفاوت از آکنه بازو است؟

پوست بازو، بسیار ضخیم تر از پوست صورت می باشد. پوست ضخیم تر به معنی منافذ بسیار بزرگتر است. افزایش اندازه منافذ بازو، باعث می شود منافذ پوست سخت تر مسدود گردند. با این حال، چرا پوست بازو به طور متوسط ​​به نسبت پوست صورت دچار آکنه شدید تر و بیشتری می شود؟ دلیل این امر، وجود چربی بیشتر بر پوست بازو و در نتیجه ایجاد باکتری بیشتر می باشد.

تفاوت عمده دیگر ایجاد آکنه و جوش بیشتر بر پوست بازو، پوشیدن لباس و ایجاد اصطکاک حاصل از لباس های آستین بلند با پوست بازو است. با تماس مداوم لباس با پوست بدن، آلودگی و چربی راحت تر ر منافذ پوست به دام می افتند و در نتیجه، جوش و آکنه بیشتری بر پوست بازو ایجاد می گردند.

چگونه جوش و آکنه پوست بازو را درمان کنیم؟

معمولا درمان آکنه و جوش بازو به طور کامل امکان پذیر نیست اما می توان شدت آن را کاهش داد. با استفاده منظم از محصولاتی مانند سالیسیلیک اسید و بنزوئیل پروکساید می توان تا حدی جوش و آکنه بازو را درمان کرد.

چنانچه دارای جوش های خیلی بزرگ و حتی کیست می باشید، باید از داروهایی استفاده کنید که بتوانید به کمک آنها به طور کامل و مؤثر، پوستتان را پاکسازی نمایید. این داروها شامل رتینوئیدها و آنتی بیوتیک های موضعی هستند که تنها باید تحت نظر پزشک رسمی مورد استفاده قرار گیرند.

آکنه و جوش بازو بسیار آزار دهنده و ناخوشایند است، اما بسیاری از موارد، قابل درمان می باشد. بهترین کار برای درمان آن،مشاوره با متخصص پوست است که می تواند دقیقا علت و شدت جوش و آکنه را مشخص کرده و برنامه درمانی وداروهای مناسبی را تجویز نماید.

در مقالات بعدی، به روش های گوناگون درمان و پیشگیری از انواع جوش و آکنه پوست بازو اعم از طب سنتی و طب مدرن خواهیم پرداخت.