mahsho a12مه شو: مواد غذایی ضد پیری با روند پیری مقابله می کنند. در این مقاله فهرستی از بهترین غذاهای ضد پیری آورده شده است. با مصرف این غذاهای سالم و ضد پیری، جوانی و سلامتی را به خود هدیه دهید:

1- زغال اخته:

این میوه کوچک و رنگارنگ غنی از فیبر، انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که محافظ پوست بوده و از مغز نیز حفاظت می کند.

mahsho a

2- ماهی:

عملکرد مغز افراد مسن به مرور زمان کاهش می یابد. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی، از پوست، مغز، چشم، قلب و مفاصل محافظت می کنند.

mahsho a4

3- پسته:

این میوه سبز و کوچک، بیش از هر آجیل دیگری مفید می باشد زیرا آنها درون پوسته رشد می کنند و حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی می باشند که برای پوست و مغز بسیار با اهمیت هستند.

mahsho a54- قهوه:

تقریبا همه مردم، قهوه را مضر می دانند اما آن به بدی که شما فکر می کنید، نیست. در واقع، زمانی قهوه دارای اثرات مضری خواهد شد که شما به آن افزودنی های مضری مانند شکر یا خامه بیافزایید. برخی از تحقیقات نشان می دهند افرادی که اغلب قهوه مصرف می کنند، کمتر دچار حمله قلبی می گردند. قهوه، خطر ابتلا به بیماری پارکینسون و دیابت نوع 2 را نیز کاهش می دهد.

mahsho a75- بلغور جو دوسر:

اغلب مردم بلغور جو دوسر مصرف نمی کنند. مصرف بلغور جو دوسر کمک می کند تا بدن تمامی مواد مغذی را به راحتی جذب کند. از طرف دیگر، با افزایش سن توسط مصرف بلغور جو دوسر می توانید وزن خود را به خوبی حفظ نمایید.

mahsho a86- اسفناج:

اسفناج، این گیاه برگ سبز، مرکز مواد مغذی و در واقع، یک غذای اصلی به حساب می آید. به راحتی می توانید به همراه برنج و تخم مرغ، این سبزی بسیار مفید را مصرف کنید. اسفناج سرشار از لوتئین است. این امر که لوتئین در کند سازی روند ضد پیری بسیار مؤثر می باشد، به اثبات رسیده است.

mahsho a107- چای سبز:

مصرف چای سبز به روش های گوناگون باعث خواهد شد که شما جوان تر به نظر برسید. شما می توانید آن را سرد و یا گرم بنوشید و یا حتی می توانید آن را در غذاهای خود مورد استفاده قرار دهید. در واقع، پژوهشگران چینی کشف کرده اند روند پیری در افرادی که روزانه 3 فنجان چای سبز می نوشند، بسیار کند است. دلیل اصلی این واقعیت این می باشد که چای سبز می تواند ساختار DNA را بهبود ببخشد و روند پیری سلول ها را به تعویق بیاندازد.

mahsho a118- هندوانه:

گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است و هویج غنی از بتاکاروتن می باشد. هندوانه به وفور دارای هر دوی آنهاست. در واقع؛ هندوانه، بتاکاروتن و لیکوپن بالایی دارد که به کمک آنها از پوست در مقابل اشعه های مضر خورشید حفاظت می کند. از طرف دیگر، توسط آنها به ترمیم آسیب های پوست ناشی از نور خورشید می پردازد.

mahsho a1