m7

مه شو: در اینجا به طرز تهیه چند ماسک خانگی بسیار مفید و مؤثر برای انواع پوست و به منظور اهداف مختلف اشاره می کنیم:

1- ماسک پوست های چرب:

دو عدد موز رسیده را کاملا له کنید و سپس به آن یک قاشق چایخوری عسل و دو قاشق چایخوری آب لیمو اضافه نمایید. آنها را کاملا با هم مخلوط کنید و پوست خود را با لایه ضخیمی از آن پوشش دهید. پس از 20 دقیقه با آب ولرم پوست خود را بشویید. با انجام این کار، پوستتان سفت خواهد شد و احساس طراوت خواهد کرد. چنانچه از این ماسک هفته ای یکبار استفاده نمایید، پوستی روشن و بدون جوش خواهید داشت.

m1

2- ماسک پوست های نرمال:

یک قاشق غذاخوری ماست (ترجیحا ماست یونانی) را با یک قاشق چایخوری عسل ترکیب نمایید. با لایه ای نازک از آن، پوست صورت خود را بپوشانید و اجازه دهید 20 دقیقه بر روی پوستتان بماند. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. پس از شستشو، پوستتان احساس نرمی و تمیزی خواهد کرد. این یک ماسک روشن کننده پوست است و به منظور گرفتن نتیجه بهتر، سعی کنید هفته ای یکبار از این ماسک استفاده نمایید.

Honey-and-Yogurt 3- ماسک پوست های خشک:

یک عدد خیار را پوست گرفته و با یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. سپس محتوای یک قرص ویتامین E را با آنها خوب مخلوط نمایید( می توانید با سوراخ کردن یک قرص ویتامین E از محتویات آن استفاده کنید). با یک لایه نازک از آن پوست خود را پوشش دهید. بگذارید 20 دقیقه بر روی پوست بماند.، سپس پوست خود را با آب سرد بشویید. پس از انجام این کار، پوستتان احساس جوانی و شادابی خواهد کرد.

e4- ماسک پوست های تیره و لک دار:

برای روشن کردن پوست های تیره و لک دار، 2 قاشق چایخوری جوی دو سر را کاملا خرد کنید و سپس به آن یک عدد سفیده تخم مرغ، یک قاشق چایخوری عسل و چند قطره آب لیمو اضافه نمایید. سپس با یک لایه ضخیم، پوست خود را با این ماسک پوشش دهید. در اتمام کار، صورت خود را با آب ولرم بشویید. این یک ماسک روشن کننده پوست می باشد و بهتر است هفته ای یکبار از این ماسک استفاده نمایید.

oats15- ماسک پیش گیری کننده از چین و چروک:

برای جلوگیری از چین و چروک، یک سیب را پوست کنده و در یک مخلوط کن بریزید، سپس به آن 1 قاشق چایخوری آب لیمو اضافه نمایید. آنها را کاملا با هم مخلوط کنید و با لایه ای نازک پوست صورت خود را با آن ماسک بپوشانید. این یک ماسک جوان کننده و سفت کننده پوست می باشد. پس از بکارگیری ماسک، پوست خود را با آب سرد بشویید. سعی کنید هفته ای یکبار این ماسک را روی پوست خود بگذارید.

juice-apples-lemonنکته:

1- زمانی که از ماسک های خانگی استفاده می کنید، مواد غذایی که به آنها حساسیت دارید را به کار نبرید زیرا زمانی که آنها را به شکل ماسک و بطور موضعی بر روی پوست خود به کار می برید، آن مواد عملکردی مشابه از خود نشان خواهند داد.

2- کسانی که دارای حساسیت و یا بیماری های پوستی هستند باید در استفاده از ماسک های خانگی دقت بسیار زیادی کنند و بهتر است با نظر پزشک این ماسک های خانگی را به کار ببرند.