mahsho l

مه شو: شما به کمک لوسیون می توانید در راه سلامت و زیبایی پوست خود گام بردارید. در این مقاله به طرز تهیه چند لوسیون عالی برای پوست های خشک و نیازمند مراقبت خواهیم پرداخت:

اولین لوسیونی که قصد توضیح آن را داریم، یک لوسیون روشن کننده برای پوست های خشک است. برای تهیه این لوسیون، 1 قاشق غذاخوری آب هویج را با 1 قاشق غذاخوری آب انگور ترکیب نمایید. این لوسیون طبیعی با خواص فوق العاده را بر روی پوستتان بمالید و صبر کنید تا کاملا خشک گردد.

پس از خشک شدن لوسیون، پوستتان را بشویید. این لوسیون موجب روشنی پوست شما می گردد و از آن به عنوان پاک کننده صورت نیز می توانید استفاده کنید.

لوسیون روشن کننده پوست دیگری را نیز در اینجا معرفی می کنیم، برای تهیه این لوسیون 1 عدد برگ کاهو را در 1 لیوان آب جوش بیاندازید و اجازه دهید در آن بپزد. سپس کاهو را از آب در آورده و بگذارید آب کاهو سرد شود.سپس آب کاهوی سرد را با کمک پنبه بر تمامی قسمت های پوست خود بمالید. این لوسیون مناسب پوست های خشک است.

برای پاک کردن و تقویت پوست، لوسیون بادام را تهیه نمایید. برای تهیه این لوسیون روشن کننده و عالی 500 گرم بادام پوست گرفته را چرخ کنید. طوری بادام را چرخ کنید که شیره آن دربیاید. سپس کمی آب را قطره قطره به آن بیافزایید تا خوب حل شود.

پس از اینکه شیره بادام در مقدار کمی آب حل شد، آن را در یک شیشه ریخته و نیم لیتر روغن زیتون به آن اضافه نمایید. آنها را با هم مخلوط نمایید و در شیشه را محکم ببندید و به مدت یک هفته آن را در آفتاب قرار دهید.این لوسیون، یک لوسیون عالی و تقویت کننده پوست البته برای پوست های خشک است.

اگر دست های شما بر اثر کار زیاد و یا مواد شیمیایی زبر و خشن شده است، لوسیون سبوس گندم را به شما توصیه می کنیم. برای تهیه این لوسیون، 4 قاشق غذاخوری سبوس گندم را در 1 لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید حدود 1 ساعت بماند.

پس از گذشت 1 ساعت، آن را صاف کرده و 4 قاشق غذاخوری سرکه به آن بیافزایید. از این لوسیون روزانه چند باز می توانید استفاده نمایید. لوسیون سبوس گندم مناسب پوست های خشک، ترک خورده، زبر و خشن است.