مه شو:مو جنبه بسیار مهمی از زیبایی و شخصیت افراد را تشکیل داده و پیوسته تلاش های زیادی جهت رشد و سلامت موها و حفظ زیبایی آن انجام می گیرد.

برای این منظور، محصولات آرایشی و بهداشتی (طبیعی و شیمیایی) متعددی،به منظور مقابله با مشکلات مربوط به مو و مراقبت صحیح از آن،موجود می باشند.

mo4

اما علیرغم برخی مواد شیمیایی که در بسیاری از موارد، دارای تاثیرات موقتی بوده و حتی گاهی، عوارض ناشی از این محصولات ،بیشتر از مزایای آنهاست، استفاده از مواد طبیعی ،می تواند در این خصوص ،بسیار مفید و موثر باشد.

آب لیمو، از خانواده مرکبات، منبع غنی از ویتامین C و اسید سیتریک است و در انواع مختلفی از لوازم آرایشی و بهداشتی مثل ژل ها، اسکراب ها،شامپو،نرم کننده،مرطوب کننده و البته مکمل های رژیمی و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

آب لیمو ،زمانیکه مستقیما و یا در ترکیب با اجزاء دیگر مورد استفاده قرار می گیرد،برای اهداف زیر بسیار مفید خواهد بود :

های لایت کردن مو

در استفاده از رنگ های شیمیایی و های لایت کردن موها، باید بسیار محتاطانه عمل کرد ،چرا که عوارض ناشی از این مواد شیمیایی،سلامت موها را به مخاطره می اندازند.

اما مواد طبیعی مثل آب لیمو،ضمن حفظ سلامت موها، تاثیرات شگرفی بر روشن شدن موها خواهد داشت ،بدون اینکه هیچگونه عوارض جانبی از خود بر جای گذارد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که موها را بشویید و با حرکات ضربه ای حوله به آرامی آنها را خشک کنید، بعد آب لیمو را به قسمت هایی از مو که می خواهید روشن تر شود،بمالید.بهتر است از برس برای اینکار استفاده کرده و از ریشه تا نوک موها را آغشته به آبلیمو نمایید.بعد اجازه دهید تا چند دقیقه ای در معرض نورآفتاب ،خشک شود و سپس موها را با آب گرم بشویید.اینکار درخشندگی خاصی به موها بخشیده و رنگ آنها را روشن تر خواهد کرد.

mo3

درخشان کردن موها

آب لیمو دارای اسیدی طبیعی بوده و در افزایش درخشندگی و تلالو موها بسیار موثر است.خیلی ساده موها را با یک فنجان آب لیمو رقیق شده با آب ،بشویید.

پیشنهاد موثر دیگر این است که مقدار مساوی از آب لیمو و هر نرم کننده ای که مناسب موهای شماست ،ترکیب کرده و موها را به آن آغشته کنید.یک تا دو دقیقه صبر کرده و بعد موها را بشویید و با ضربات ملایم حوله آنها را خشک نمایید. به این ترتیب موهایی به نرمی و درخشندگی ابریشم خواهید داشت.

کمک به رشد موها

عدم رشدکافی و استحکام موها ،دو عامل نگرانی بسیاری از افراد بوده و آب لیمو یکی از بهترین گزینه ها برای رفع این نگرانی خواهد بود

ترکیب آب لیمو با روغن نارگیل یا روغن زیتون و ماساژ پوست و موی سر با این مخلوط معجزه آسا، موجب تحریک رشد موها می شود.

این ترکیب علاوه بر کمک به رشد و سلامت موها، در مان موثری برای ریزش آنها خواهد بود و ویتامین C موجود در آب لیمو ،به افزایش قدرت و استحکام موها بسیار کمک خواهد کرد.

کاهش شوره سر

شوره سر یکی از مشکلات شایع در بسیاری از افراد است و آب لیمو به خوبی با این مشکل مقابله می کند.

یک قاشق چایخوری آب لیموتازه ،سه قاشق چایخوری آب ،یک قاشق چایخوری سرکه و یک چهارم قاشق چایخوری نمک را با هم مخلوط کرده و بگذارید 15 دقیقه روی سر بماند .بعد موها را با آب گرم و شامپوی همیشگی خود بشویید.

استفاده منظم از این ترکیب ،طی 4-3 ماه ، شما را از شر شوره سر خلاص خواهد کرد.

mo5

مقابله با چربی سر

آب لیموی تازه ،با چربی اضافه سر نیز به طور موثری مقابله می کند.

اسید سیتریک موجود در آب لیمو ،موجب رفع چربی اضافه سر شده و سلولهای مرده پوست را از بین می برد.

مخلوطی از آب لیمو و سرکه، به مقدار مساوی،موجب حذف فولیکولهای مسدود ایجاد شده در پوست چرب شده و به این ترتیب ،میزان چربی را در پوست و موی سر متعادل خواهد کرد.