mahsho aaa2

مه شو: همگان در نحوه استفاده صحیح از عطر سؤالات گوناگون زیادی دارند. در این مقاله به توضیح نحوه صحیح مصرف عطر می پردازیم و در مقالات آتی در مورد نحوه انتخاب درست، خرید یک عطر اصل و نحوه تست کردن آنها خواهیم پرداخت.

نحوه استفاده صحیح از انواع عطر:

1- هیچگاه عطر را به طور مستقیم بر روی لباس خود نزنید زیرا بسیاری از عطرها باعث ایجاد لکه های چربی روی لباس می شوند و بوی عطر مدت کمتری باقی می ماند.

2- بهترین قسمت ها برای استفاده عطر، قسمت هایی هستند که از خود گرما خارج می کنند و در نتیجه، بو از آنجا پخش و منتشر می گردد. قسمت هایی مانند روی مچ، پشت زانو و اطراف ناف مهم ترین مناطق پخش بو محسوب می شوند زیرا از خود گرما خارج می کنند.

3- عطر را همیشه بر روی پوست تمیز به کار برید.

4- عطر اودوتوالت یا پرفیوم را روی نقاط نبض دار بدن استفاده کنید تا بوی ماندگارتری داشته باشد. نقاط نبض دار بدن شامل پشت زانو، کنار قوزک پا، مچ دست، مچ پا، فاصله ساعد و بازو یعنی میان آرنج، نقاط مناسبی برای به کار بردن عطر محسوب می شوند.

5- در مورد پرفیوم ها می توان گفت که بهتر است پرفیوم را قبل از لباس پوشیدن برای بدن خود به کار برید. این کار موجب خواهد شد تا از لباس های شما اندکی عطر بیرون آید و هنگامی که لباس خود را در می آورید بوی عطر شدیدتر شود.

6- اگر اودوتوالت استفاده می کنید، اول کمی از آن را در هوا پخش کنید و در آن فضا راه بروید تا عطر تمام بدن شما را بپوشاند.

7- دقت کنید که عطر را در جایی که ماده بوبر یا ضد عرق استفاده کرده اید، به کار نبرید. به این نکته توجه داشته باشید که ضد عرق های ملایم بوی عطر را از بین نمی برند بلکه آن را افزایش می دهند. ضد عرق ها هر نوع بوی عرق را از بین می برند و موجب می شوند رایحه عطر به خوبی بدنتان را خوشبو سازد. بنابراین، در کنار ضد عرق می توانید از عطر استفاده نمایید فقط به شرط اینکه روی قسمتی که ضد عرق زده اید، عطر نزنید.

8- اگر بوی بدن شما به گونه ای است که بوی عطر را از بین می برد، پیشنهاد می کنیم قبل از استفاده هرگونه عطری، ابتدا از محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب استفاده نمایید.

9- پوست سالم و تمیز شرط لازم برای ماندگاریعطر است؛ بنابراین، حتما قبل از استفاده از عطر پوستتان کاملا تمیز باشد.

10- اگر بوی بدن شما بسیار تند است و از عطر به منظور پوشاندن بوی بدن خود می خواهید استفاده کنید، باید از این نکته آگاهی داشته باشید که بو و عطر به مدت طولانی بر بدن هایی با بوی بسیار تند نخواهد ماند و سرانجام، بوی بدن بر بروی عطر غلبه خواهد کرد. به این امر دقت داشته باشید که بعضی از محصولات آرایشی و بهداشتی سبب ایجاد بوی تند بدن می شوند، بنابراین، در انتخاب نوع محصولات مناسب دقت نمایید.