mahsho fa7مه شو: آیا دارای پوستی چرب هستید و به دنبال این می باشید که همیشه پوستی روشن، زیبا، تمیز و طبیعی داشته باشید؟ پس این مقاله را تا آخر به دقت بخوانید:

1- هر روز صورت خود را با دقت بشویید و تمیز کنید. سپس از مرطوب کننده های مناسب پوست چرب استفاده نمایید. ما به شما مرطوب کننده Avene Clean AC cream را توصیه می کنیم. دقت کنید افرادی با پوست چرب باید در شستشوی پوست خود دقت کنند و بخوبی صورت خود را بشویند. اگر پوست صورت خود را به درستی نشویید، منافذ باز خواهند ماند و در نتیجه گرد و خاک، آلودگی ها و چربی از طریق آنها وارد پوست خواهند شد. به یاد داشته باشید که حتما پوست خود را با آب سرد بشویید و سپس به کمک یک حوله بسیار نرم و لطیف و به شکل ضربه ای آن را خشک نمایید.

2- اگر دارای پوست چرب هستید، با دقت بسیار یک اسکراب مناسب برای پوست خود انتخاب نمایید. پوست خود را بدرستی لایه برداری کنید. قسمت بالای بینی بیشتر خانم ها حالت چرب دارد که بسیاری نسبت به این قسمت بی توجه هستند. بنابراین، تمام قسمت های پوست خود را بدرستی لایه برداری کنید.

3- موهای خود را بشویید و همیشه آنها را تمیز نگه دارید زیرا مو بخصوص موی چتری می تواند به چرب شدن پوست پیشانی و گونه ها منجر گردد.

4- یک برش سیب یا پرتقال را روی صورت خود به آرامی ماساژ دهید. این عمل موجب می گردد که پوستتان با انواع ویتامین های ضروری غنی سازی گردد.

5- از ماسک آواکادو استفاده نمایید.

6- ورزش کنید. ورزش کردن واقعا سطح استرس را کاهش می دهد. استرس موجب چرب شدن پوست می گردد. بنابراین، از جمله عوامل اصلی جوش، آکنه و چرب شدن پوست صورت، استرس است. پس هرگز ورزش را فراموش نکنید.

7- سالم غذا بخورید. انواع سبزیجات، میوه ها، آجیل و حبوبات را به مقدار کافی در وعده های غذایی خود بگنجانید.

mahsho fa9

8- یک صابون مناسب پوست خود بیابید و روزانه پوست خود را به طور منظم با آن تمیز نمایید. شستشوی پوست با صابون مناسب پوست های چرب واقعا مفید بوده و به شکل مؤثری چربی ها و جوش را از روی پوست رفع می کند.