d5مه شو: رموز زیادی در دندان ها، این مروارید های زیبا، وجود دارد که احتمالا خیلی از ما، از این رموز بی خبر هستیم. در واقع، دندان ها می توانند در مورد مشکلات خود و بیماری های سایر نقاط بدن، به ما اخطار دهند. پس نسبت به این مرواریدهای گرانبها بی توجه نباشید. در ادامه به توضیح برخی از هشدارهای دندان می پردازیم:

1- دردهای ناگهانی دندان را جدی بگیرید، شاید نشانه ای از حفره یا باکتری های خطرناک در دهان باشند. دردهای ناگهانی و تیر کشیدن دندان در هنگام غذاخوردن، می توانند هشداری برای وجود باکتری هایی باشند که شکر غذا را تبدیل به اسید کرده و در نهایت باعث سوراخ شدن دندان می شوند. در چنین مواقعی حتما به دندانپزشک مراجعه نمایید.

2- زمانی که دندان ها به طور ناگهانی لق شده یا ترک می خورند، سریعا به پزشک متخصص فک مراجعه کنید؛ چرا که بیماری های فک می توانند باعث ضعیف شدن استخوان های اطراف دندان شوند.

3- خونریزی بدون هیچ زمینه قبلی هم می تواند نشانه ای از بیماری های هورمونی باشند. در این موارد، باکتری های خاصی در حال رشد در بدن هستند که با رعایت بهداشت می توان آنها را از بین برد ولی اگر خونریزی بیشتر از 2 روز به طول انجامید، بی درنگ به دندانپزشک مراجعه کنید.

4- مصرف زیاد خوراکی های اسیدی، باعث سوزش و درد در ناحیه دهان می شوند که احتمالا پس از دو روز، این دردها آرام خواهند شد. در صورتی که این دردها بیشتر از این زمان به طول بینجامند، آن را هشداری برای کمبود شدید ویتامین A بدانید و در این زمینه حتما با پزشک متخصص مشورت نمایید.

5- خونریزی و درد لثه هم می توانند نشانه های بدی برای بدن باشند. پس، از این هشدارها ساده نگذرید. این علائم می تواند هشداری برای بیماری های قلبی یا دهانی باشد.