مه شو: بارها و بارها مطالب زیادی را از معجزات بی نظیر ویتامین C، از زبان کارشناسان تغذیه شنیده ایم.

این آنتی اکسیدان قوی، موجب تقویت عروق خونی و مسئول تولید و حفظ کلاژن است.همانطور که می دانید کلاژن موجب استحکام پوست و حفظ خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوست و نهایتا جوانی پوست خواهد شد.

VII

ویتامین C، یک ویتامین محلول در آب است، یعنی بدن آن را ذخیره نمی کند و همین امر، اهمیت مصرف روزانه این ویتامین را پر رنگ تر می سازد.

به علاوه این ویتامین در زیبایی پوست، مو و ناخن نقش بسیار مهمی بر عهده دارد.

ویتامین Cو سلامت مو

این ویتامین یکی از موثرترین مواد مغذی برای رشد و تقویت موها محسوب می شود.

یک عدد سیب زمینی شیرین نیم پز، نصف فنجان انگور فرنگی، سه عدد توت فرنگی و نصف یک فلفل قرمز کوچک را کاملا با هم مخلوط کرده و آن را یکدست کنید.این ماسک را به مدت 20-15 دقیقه روی پوست و موی سر قرار داده و سپس آن را با آب گرم بشویید.

ویتامین C و و رشد و سلامت ناخن ها

این ویتامین با تقویت پوست، استخوانها، بافت ها و دیواره رگهای خونی، در حفظ سلامت و یکپارچگی ناخن ها فوق العاده مفید و موثر خواهد بود.

برای این منظور، مصرف مرکبات را در رژیم غذایی خود فراموش نکنید.

نقش ویتامین C در افزایش انرژی و شادابی بدن

مصرف ویتامین C، نقشی بسیار مهم در جذب آهن بدن داشته و آهن هم به زیبایی و سلامت بدن کمک بسیار چشمگیری می کند.

کمبود آهن منجر به خستگی، کم خونی و ضعف بدن خواهد شد و به عقیده کارشناسان تغذیه و سلامتی، مصرف کافی ویتامین c، و آهن موجب افزایش انرژی و نشاط بدن خواهد شد.

نقش ویتامین Cدر جوانی

بر اساس مطالعه ای که در سال 2007 در مجله تغذیه آمریکا به چاپ رسید، بروز علائم پیری، خشکی و چین و چروک های پوست در خانم های میانسالی که در سنین جوانی خود، منابع بیشتری از ویتامین C را دریافت کرده بودند، نسبت به افراد همسن خود بسیار دیرتر مشاهده گردید.

به عقیده بهترین دکترهای زیبایی، ویتامین C، با به تاخیر انداختن علائم پیری ناشی از صدمات رادیکال های آزاد، موجب جوانی و شادابی در افراد خواهد شد.

برای تهیه یک ماسک مغذی سرشار از ویتامین C برای پوست، یک عدد کیوی ونصف فنجان خربزه درختی را با هم مخلوط کرده و آنرا به مدت 20-25 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید.هعد از این مدت، صورت را با آب خنک بشویید.

این ماسک پوست را از عمیقا تازه و شاداب خواهد کرد.

مراقب زیبایی و سلامت خود باشید.