eye6

مه شو: اولین ناحیه ای که در پوست صورت؛ شاهد چین و چروک آن خواهید بود، پوست دور چشم است. اما به راستی، علت چین و چروک دور چشم چیست؟

از آنجا که پوست دور چشم نسبت به سایر قسمت های پوست صورت؛ بسیار حساس می باشد، شدیدا مستعد ابتلا به چین و چروک می باشد. از طرفی، پوست دور چشم، هنگام از دست دادن هیدراتاسیون خود، رطوبت طبیعی مورد نیازش را تولید نمی کند. علاوه بر این، حرکات تکراری چهره، مانند جمع کردن مکرر چشمها به مرور زمان، می تواند موجب ایجاد خطوط پنجه اکلاغی در گوشه چشمها گردد.

مانند سایر چین و چروک ها، علل چین و چروک دور چشم نیز، به پیری ژنتیکی، پیری هورمونی و پیری محیطی بر می گردد.

از دیدگاه پیری ژنتیکی و هورمونی، روند پیری طبیعی و کاهش استروژن که در طول سال های منتهی به یائسگی اتفاق می افتد، بر تولید کلاژن و قدرت الاستین در پوست تأثیر می گذارد.

کلاژن، همان چیزی است که به پوست استحکام ، لطافت و نرمی می بخشد و زمانی که میزان آن کاهش می یابد، پوست شروع به خم شدن و ایجاد چین و چروک می کند. با کاهش کلاژن، خطوط موقتی بر روی پوست به وجود می آیند که با حرکات مکرر چهره، به شکل دائمی در پوست شکل می گیرند. این مطلب، بیشتر در مورد خطوط گوشه چشم، صدق می کند.

از دیدگاه پیری محیطی، بسیاری از مردم فراموش کرده اند که باید از پوست اطراف چشم خود، در مقابل عوامل خارجی مانند آسیب های اشعه ماوراء بنفش محافظت کنند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید؛ در طول زمان، بر تولید کلاژن و الاستین تأثیر گذاشته و موجب کم آبی و تغییرات رنگدانه ای پوست می گردد. این کم آبی و تغییرات رنگدانه ای، منجر به پیری پوست دور چشم می شود.

پوست ناحیه دور چشم، کمتر می تواند با علایم پیری مبارزه کند زیرا نسبت به سایر قسمت های پوست صورت، غدد تولید کننده چربی نداشته و در نتیجه برای مبارزه با نشانه های پیری به اندازه کافی مجهز نمی باشد.

زیبا باشید.