مه شو :آیا از اینکه رنگ موهای زیبای شما پس از گذشت زمان اندکی ،محو می شود نگران هستید؟

این اتفاق،خصوصا زمانیکه به زحمت و با صرف هزینه زیادی ،رنگ موی مورد علاقه خود را پیدا کرده باشید،شما را بیشتر مایوس خواهد کرد!

در این مقاله راهکارهای موثری را برای حفظ مدت زمان طولانی تر رنگ موها ،به شما دوستان پیشنهاد می کنیم:

color

به عقیده ویلسون ،شیمیدان لوازم آرایشی و محقق آزمایشگاه انگلوود ،زمانیکه موها را رنگ می کنید ،رنگدانه ها در تارهای مو محبوس می شوند،اما هر چیزی که باعث فرار این رنگدانه ها شود ،می تواند پس از مدت کوتاهی رنگ موها را کم وکمرنگ تر و محو نماید.

آب معمولی یکی از بزرگترین رباینده های رنگ مو،محسوب می شود ،چرا که با رقیق کردن رنگدانه های مو ،باعث محو سریعتر رنگ مو می شود.

راهکارهای موثر

کلاه بپوشید.محافظت از موها در برابر عوامل محیطی ،کمک می کند تا از شکل گیری رادیکال های آزاد ،اتم ها و مولکولهایی که الکترون ها را از مولکولهای رنگدانه می قاپند ،جلوگیری کند.

بنابراین زمانیکه مدت زمان طولانی تری را بیرون از منزل سپری می کنید ،حتما از کلاه آفتابی استفاده نمایید ویا به دنبال محصولاتی حاوی جاذب UV باشید با بتوانند برخی اشعه های مضر از بین برنده رنگ مو را فیلتر نمایند.

در ضمن ،رنگ های قرمز زودتر محو می شوند،زیرا مولکولهای رنگدانه قرمز ،بزرگتر از انواع قهوه ای یا مشکی آن بوده و ثبات کمتری دارند.

حتما می دانید که استفاده مداوم از شامپو ،باعث از بین رفتن سریعتر رنگ موها می شود،چرا که در هنگام شستشو با شامپو ،تارهای مو برآمده و متورم شده و رنگ ،راحت تر شسته شده و از روی موها پاک می شود.

ویلسون در این مورد پیشنهاد می کند که در هنگام شستشو مو با شامپو و نرم کننده ، انواع مخصوص موهای رنگ شده را انتخاب کنید .این محصولات با فرمول خاص خود ،کوتیکول مو را محکم نگه داشته و به حفظ رنگ موهای شما کمک می کنند.

در ضمن ،محصولات سنتی ،رنگ موها را از بین نمی برند اما چیز بیشتری را هم به موهایتان اضافه نمی کنند.

به خاطر داشته باشید که شستشو با آب داغ هم می تواند با تاثیر بر تارهای مو ،رنگ آنها را از بین ببرد.

به علاوه ،موهای خیس نسبت به موهای خشک ،بیشتر کش می آید و این کشش ،با دمای آب بیشتر هم می شود و همین شل شدن ساختار مو،رنگ مو را راحت تر آزاد کرده و آن را از روی موها پاک می کند.

پس موها را با آب ولرم و حتی خنک بشویید.

و اما قانون آخر ،توجه خاص به کلر آب استخرها می باشد.

کلر متهم اصلی در محو شدن رنگ موها شناخته شده است.بنابراین توصیه می شود قبل از شنا ،و هنگام دوش اولیه ،موها را با کمی نرم کننده بشویید تا موها را کمی مرطوب کرده و از تاثیرات کلر ،محافظت نماید.در ضمن استفاده از کلاه شنا را هم به عنوان پوششی در مقابل این تاثیرات منفی ،هرگز فراموش نکنید.