mahsho fa1

مه شو: به منظور حذف چربی های باقی مانده ناشی از انواع پاک کننده های صورت، اغلب از تونرها استفاده می کنیم. تونرها به دلیل داشتن الکل، چربی ها را از روی پوست می زدایند اما پوست را بخاطر وجود همان الکل خشک می کنند.

با شیمی مدرن، مواد پاک کننده اغلب به ندرت چرب و روغنی هستند و دیگر نیاز به تونرهایی که حاوی الکل می باشند، نیست. از آنجا که تونرها دارای خاصیت پالایش پوست بوده و بعد از استفاده پاک کننده ها مورد استفاده قرار می گیرند، بهتر است به دنبال تونر هایی باشیم که فاقد الکل می باشند.

شما به راحتی می توانید انواع تونر ها را در منزل به آسانی تهیه کرده و سپس با یک تکه پنبه خیس و مرطوب، پوست خود را کاملا پاک نمایید. تقریبا همه تونر ها به یک شکل ساخته می شوند.

برای تهیه هر نوع تونری، ابتدا گلاب را در یک بطری شیشه ای تمیز آماده کرده و یک روغن ضروری یا همان اسانس را به میل خود انتخاب کنید. روغن مورد نظر را به گلاب اضافه کرده، در بطری را ببندید و با تکان دادن بطری، آنها را بخوبی با هم مخلوط نمایید.

این مخلوط را به مدت 36 ساعت کنار بگذارید و دیگر آن را اصلا تکان ندهید. سپس، آن را از یک فیلتر کاغذی ( مثلا فیلتر کاغذی قهوه) عبور دهید تا بدین طریق آن را تصفیه کرده و روغن اضافی آن را بگیرید.

مخلوط فیلتر شده را باز به بطری برگردانید. به یاد داشته باشید قبل از هر بار استفاده، آن را کاملا تکان دهید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

در ادامه مطلب به طرز تهیه چند تونر خانگی برای انواع پوست اشاره خواهیم کرد.

طرز تهیه تونر برای پوست های خشک رو به نرمال:

100 میلی لیتر گلاب، 1 قطره روغن بابونه، 1 قطره روغن گل شمعدانی.

همه این مواد تشکیل دهنده را به روش مذکور، با هم ترکیب و فیلتر کنید.

:تونر برای پوست های چرب رو به نرمال

100 میلی لیتر گلاب، 1 قطره توت درخت عرعر، 1 قطره روغن گل سرخ یا اسانس رز.

همه این مواد را نیز به روش فوق الذکر با هم ترکیب و فیلتر نمایید.

تونر برای پوست های نرمال رو به حساس:

100 میلی لیتر جوشانده کمرنگ تهیه شده از بابونه و 1 قطره بابونه آلمانی

این جوشانده دقیقا مانند چای سیاه تلخ و کمرنگ تهیه می شود. اگر مواد تازه در دسترس ندارید، شما می توانید از یک چای بابونه تجاری خوب استفاده کنید.

همه این مواد را نیز به روش فوق الذکر با هم ترکیب و فیلتر نمایید.

نکته:

افزودن مواد خاص مانند پیچک دیواری (نارون کوهی)، به یک مخلوط تونر، کیفیت قابض بودن را هم می افزاید. به خاطر داشته باشید که پیچک دیواری، پوست برخی از افراد را خشک می کند؛ در این صورت، بهتر است گلاب را جایگزین پیچک دیواری کنید.

طرز تهیه قابض:

25 میلی لیتر پیچک دیواری، 75 میلی لیتر گلاب، 1 قطره سرو، 2 قطره صندل

همه این مواد را نیز به روش فوق الذکر با هم ترکیب و فیلتر نمایید.