مه شو: برخی مجلات و مقالات آنلاین سعی می کنند چهره ای ایده ال از مدل های خود را به نمایش گذارند و بسیاری ازافرادی که صورت های کشیده یا گرد دارند،همواره این چهره ها را الگویی برای آرایش خود انتخاب می کنند. کسانی که صورت های کشیده ای دارند، بر خلاف تصور خود، می توانند از مزایای فوق العاده فرم صورت خود لذت ببرند.

چهره افراد در اشکال و اندازه های مختلفی دیده می شود، اما معمولا می توان انواع چهره را به سه دسته اصلی؛گرد،بیضی و کشیده تقسیم بندی کرد.

che1

افرادی که چهره ای کشیده دارند،زمانیکه موها را صاف و لخت می کنند،اینطور به نظر می رسد که چشم ها در فاصله نزدیک تری به هم قرار دارند.البته هیچ گونه اشکالی در هیچ فرمی از صورت وجود ندارد،اما چون صورت های کشیده نسبت به انواع صورت های بیضی کمتر هستند،کمی زمان بیشتری لازم است تا بتوان فوت و فن آرایش این فرم چهره را به درستی آموخت.

کشیدگی صورت خود را پنهان نکنید

اشتباهی که بسیاری از خانم ها مرتکب می شوند این است که سعی می کنند به طرق مختلف ،کشیدگی صورت خود را پنهان سازند.در حقیقت اینکار باعث می شود افرادی که چهره ای کشیده دارند ،همواره آرزو کنند که ای کاش فرم صورت آنها به گونه ای دیگر بود.در صورتیکه این یکی از زیباترین فرم های صورت می باشد.

به خاطر داشته باشید یکی از رموز زیبایی،پذیرش آنچه هستید و برجسته ساختن برتری های چهره و انتخاب سبک صحیحی و مناسبی برای آرایش آن می باشد.

بسیاری از مجلات مد و منابع آنلاین ، روش های آرایش این مدل چهره را آموزش می دهند،طوریکه در صورت تمایل ،صورت آنها همچنان زیبا و نزدیک به فرم بیضی نمایش داده شود.حتی برخی مقالات پیشنهاد می کنند که با استفاده از دو فوندیشن مختلف و ایجاد سایه ای زیبا ،می توان این فرم صورت را حتی کمی گردتر نشان داد.

صورت های کشیده ،زیبا و جذابند

به جای اینکه دائما سعی کنید روی فرم صورت خود دست بگذارید و زیبایی های آن را نادیده بگیرید،سعی کنید با ایجاد حس زیبایی در وجود خود و آموختن اینکه این چهره زیبا چه تاثیری بر دیگر ابعاد زیبایی شما خواهد گذاشت،عاشق چهره خود باشیدو از خود بپرسیدکه چهره شما چه مزایایی دارد ؟

افرادی که صورتی گرد دارند،همواره بانمک و جذاب هستند و آنهایی که چهره ای بیضی شکل دارند،می توانند زاویه کلاسیک زیبایی را از چهره خود به نمایش بگذارندو البته صورتهای کشیده هم شانس بسیار زیادی برای جذابیت و تاکید بر این جنبه منحصر به فرد خود خواهند داشت.

از رنگ های خیلی روشن پرهیز کنید

در خصوص آرایش ،آن را انتخاب کنید که حس بهتری به شما بخشیده و اعتماد به نفس شما را بالاتر ببرد.از آنجاییکه تون تیره جذابیت خاصی دارد،معمولا خانم هایی که صورت های کشیده دارند، ممکن است سایه های تیره و خنثی را به رنگ های روشن ترجیح دهند.

در ضمن فراموش نکنید اگر چنین فرم صورتی دارید، چهره شما از هر بعد که به آن نگاه کنید،تاثیر زیبا و خیره کننده خود را حفظ خواهد کرد و این مزیت بسیار مهمی در زیبایی تلقی می شود.

البته راههای زیادی برای نمایش چهره در ابعاد و جهت های مختلف وجود دارد،مثلا همه تارهای قسمت خارجی ابرو را برندارید،اینکار علاوه بر جذابیت بیشتر چهره ،مانع از نزدیکی چشم ها به هم نیز خواهد شد.

توجه به کناره های صورت

نکته مهم دیگر این است که سایه چشم را کمی بیشتر به سمت کناره های صورت ادامه داده و ریمل کمتری را برای مژه های گوشه داخلی چشم ها استفاده کنید.چنین سایه ای ،جذابیت بیشتری به صورت شما می بخشد.

شاید مقالات زیادی خوانده باشید که در آنها به شما پیشنهاد شده از فوندیشن شیمر یا سایه روشن و نیز رژگونه ای سرخ تر ، در آرایش خود استفاده کنید.این پیشنهاد مبنی بر این تئوری است که چهره گلگون،ابعاد صورت را کوچکتر نشان خواهد داد.البته این کار ممکن است در برخی افراد موثر واقع شود اما افراط در این مورد،آرایش دلقک مانند و حالت مصنوعی بدی را ایجاد خواهد کرد.در عوض بیشتر روی استخوانهای گونه و گریم آنها کار کنید.

با تمرکز بر زیبایی درونی و افزایش اعتماد به نفس ،هرگز نگران فرم صورت و کلنجار رفتن با آن نباشید.مهم نیست که چهره شما چه فرمی دارد،مهم این است که در هر آنچه هستید،زیبا بدرخشید!

شما بهترین هستید.