mahsho at1

مه شو: در این مقاله به نکات ساده ای در مورد مراقبت از پوست خشک اشاره خواهیم کرد. با توجه به این نکات علاوه بر مراقبت از پوست خشک خود، می توانید از خشکی بیش از حد آن نیز جلوگیری نمایید.

1- اجتناب از استحمام زیاد:

استحمام زیاد و زود به زود حمام کردن با انواع شوینده ها و صابون های معطر موجب خشکی پوست می گردند. بنابراین، در هفته 2 تا 3 بار استحمام کنید و از صابون های ملایم استفاده نمایید.

2- اجتناب از پاک کردن زیاد پوست صورت:

شستشوی زیاد پوست موجب از بین رفتن چربی آن می شود؛ بنابراین، میزان شستشوی پوست خود را کاهش دهید.

افرادی با پوست خشک روزی یک بار و ترجیحا عصر پوست صورت خود را بشویند. بهتر است صبح هنگام فقط با آب خنک، پوست صورت خود را بشویید و سپس از مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده نمایید.

چنانچه صبح، پوست خود را با صابون بشویید، پوست فرصت پوشش دهی نخواهد داشت و تا قبل از بیرون رفتن نمی تواند خود را آماده سازد؛ در صورتی که شب پوست می تواند خود را بازیابی کند.

3- استحمام با آب ولرم:

توجه به این نکته که حتما با آب ولرم رو به خنک استحمام کنید بسیار مهم می باشد زیرا با انجام این کار عوامل مرطوب کننده پوست خود را حفظ خواهید کرد. آب گرم موجب تحریک، خشکی و خارش پوست می گردد.

4- استحمام در کوتاهترین زمان ممکن:

هر چه قدر مدت زمان کوتاه تری زیر آب بمانید، بیشتر می توانید پوست خود را از خشکی نجات دهید.

5- پاک کردن کامل صابون از روی پوست:

به این نکته مهم توجه داشته باشید که صابون ممکن است به صورت لایه ای بسیار نازک بر روی پوست باقی بماند؛ بنابراین، هنگام استفاده از صابون، پوست خود را کاملا با آب بشویید.

6- استفاده از لوسیون های ملایم:

کسانی که پوست آنها خشک است باید از انواع محصولات حاوی الکل مانند انواع لوسیون ها خودداری کنند زیرا اینگونه محصولات باعث خشکی بیشتر پوست می شوند. حتما از لوسیون های ملایم و فاقد الکل استفاده نمایید.

7- خشک کردن آرام پوست:

هنگام خشک کردن پوست خود هرگز حوله را بر روی پوست نکشید بلکه با استفاده از حوله های بسیار نرم و با حرکات ضربه ای و بسیار آرام، پوستتان را خشک کنید.