mahsho ara

مه شو: آن دسته از بانوانی که به آرایش علاقمند هستند و از آرایش صورت خود لذت می برند، باید برای حفظ سلامت پوست خود، به نکاتی چند در ارتباط با لوازم آرایش نیز توجه نمایند. در ادامه به توضیح این نکات خواهیم پرداخت:

1- تمیز نگه داشتن لوازم آرایش، امر بسیار مهمی است که باید حتما به آن توجه نمود. پس از هربار استفاده از انواع برس های آرایشی خود، آنها را بشویید و تمیز نگه دارید. از لوازم آرایش افراد دیگر به هیچ عنوان استفاده نکنید.

2- از افراد دستفروش خریداری نکنید زیرا در اغلب موارد، مواد آرایشی و عطرهای تاریخ گذشته و یا تقلبی می فروشند.

3- در مورد استفاده از انواع عطرها، دقت لازم داشته باشید زیرا قسمت بیشتر اکثر آنها از الکل تشکیل شده است. از پاشیدن انواع عطر بر روی پوست خود به دلیل داشتن الکل، خودداری نمایید.

4- پوست خود را به آرایش روزانه و زیاد عادت ندهید. این کار موجب آسیب دیدگی پوست شما به مرور زمان خواهد شد.

5- از انواع گوناگون مواد آرایشی متفرقه استفاده ننمایید. سعی کنید همیشه از مارک های معتبر خریداری کنید. هنگام استفاده از انواع کرم ها، حتما قبل از خرید آنها با پزشک خود مشورت نمایید.

6- خانم های جوان سعی کنند که تا حد امکان آرایش نکنند و یا آرایش کمتری داشته باشند زیرا مواد آرایشی موجب پیری زودرس پوست می گردد.

7- از لوازم آرایشی مناسب پوست خود استفاده کنید. به عنوان مثال، کسانی که پوست خشک دارند نباید اصلا از کرم پودرهای خشک استفاده نمایند.

8- در هنگام استفاده از مواد آرایش چرب دقت زیادی نمایید زیرا بیشترین عوارض مربوط به اینگونه مواد آرایشی است.مواد چرب موجب بروز انواع جوش و جوش های سرسیاه می شوند زیرا باعث بسته شدن منافذ پوست می گردند.

9- تحت تأثیر تبلیغات گوناگون، لوازم آرایش خود را خریداری نکنید زیرا بسیاری از این تبلیغات فریبنده و کاذب هستند و امکان دارد اینگونه مواد آرایشی دارای کیفیت پایینی باشند و به پوست شما آسیب برسانند.