مه شو :قبل از اینکه از مداد برای کشیدن خط چشم استفاده کنیم ،مهم این است که به خوبی با فوت و فن اینکار آشنایی داشته باشیم و بتوانیم اینکار را به درستی و زیبایی هر چه تمامتر انجام دهیم.

بی شک مداد یکی از قدیمی ترین ابزار آرایشی در بازار محسوب شده و کاربرد آن به عنوان خط چشم ،قدمتی بسیار بلند مدت و طولانی دارد و هنوزهم جذابیت و چشمگیر بودن آن در آرایش ،جادو می کند.

p6

بسیاری از آرایشگران معتقدند که کار با مداد به عنوان خط چشم کار سختی نیست .درست است که در مقایسه با خط چشم های دیگر ، حتی برای افراد مبتدی ،کار با مداد ساده تر است ،اما از آنجایی که مدادهایی با کیفیت بالا ومناسب برای خط چشم ،بسیار نرم هستند و گاهی هنگام کشیدن پشت چشم ،سر می خورند ،کار با آن ،شایدبرای برخی افراد ، آنقدرها هم که ادعا می شود ،ساده و آسان نباشد ،البته سالها تجربه ،مهارت و دانستن فوت و فن های کار این آرایشگران را هم نباید در این میان نایده گرفت.

این نوع مدادها ،برای کشیدن خط بالا و حتی پایین چشم بسیار مناسب هستند،انعطاف پذیری خوبی داشته و به خاطر ماهیت پودری خود ،از ماندگاری بالایی هم برخوردار هستند.

استفاده از مداد ،حالت دراماتیک زیبایی به چشم ها بخشیده و اگر درست کشیده شود ،چشم ها را درشت تر نشان خواهد داد.

همانطور که در بالا اشاره شد ،نسبت به خط چشم مایع ،کشیدن آن آسانتر بوده و رنگ های بسیارمتنوعی هم از آن در بازار موجود می باشد

با کمک نکات کاربردی و مفید زیر ،از این پس خواهید توانست با مهارت بیشتری از این ابزار زیبای آرایشی بهره ببرید و آرایشی زیبا و بی نظیر داشته باشید.

قبل از شروع آرایش ،صورت خود را کاملا شسته و هر گونه آرایشی را که از قبل روی چشم ها داشته اید ،پاک کنید و چشم ها را برای کشیدن خط چشم آماده سازید.

بعد از شستن صورت و چشم ها ،لازم است که با مرطوب کننده ای مناسب پوست خودرا مرطوب کرده و بعد از پرایمر همیشگی خود استفاده نمایید. اینکار ماندگاری آرایش شما را به طور قابل توجه ای ،افزایش خواهد داد.

در این مرحله ،با فوندیشن مناسب و هماهنگ با رنگ پوست خود ،صورت را کاملا پوشش دهید،البته بنا به نوع پوست خود ،می توانید از انواع مایع و یا پودری آن بهره ببرید.

حالا با توجه به رنگ پوست خود ،کانسیلری مناسب و برای دور چشم ،از پرایمر سایه استفاده کنید ،زیرا پرایمرموجب دوام بیشتر سایه چشم شما خواهد شد.بعد ،اول با رنگ پایه سایه چشم و سپس با سایه اصلی ،سایه خود را تکمیل نمایید.

انتخاب های بسیار زیادی برای رنگ مداد چشم در اختیار دارید ،بنابراین با در نظرگرفتن رنگ چشم و تناسب رنگ مداد با چشم ، رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.

رنگ های برنز و قهوه ای برای چشم های سبز ،بنفش و قهوه ای برای چشم های قهوه ای وبالاخره برای چشم های آبی، رنگ های مداد آبی ملوانی ،زغالی و البته باز هم قهوه ای،گزینه های زیبا و جذابی خواهند بود.

فراموش نکنید که در هنگام خرید ،به نوع مدادی که قصد دارید ازآن به عنوان خط چشم استفاده کنید ،دقت کافی داشته و نوع نرم و خوب آن را انتخاب کنید.

برای اینکار ،با تستر ،خطی پشت دست خود بکشید تا نرمی و میزان فشاری که لازم است برای کشیدن خط است چشم اعمال کنید ،امتحان نمایید.مدادی را خریداری کنید که با فشاری بسیار کم و ملایم و به راحتی پشت چشم کشیده شود.هر چه نرم تر باشد ،بهتراست .به این ترتیب ،نه تنها کشیدن خط بسیار ساده تر خواهد بود ،بلکه پشت چشم ها هم به مرور زمان با کشیدن خط چشم ،چروک نمی شود.

حالا چشم خود را ببندید و با کشیدن یک خط ، درقسمت گوشه داخلی بالای چشم ،رسم خط چشم را شروع کنید ،حتی می توانید اول یک علامت کوچک بگذارید و بعد در محل علامت خط کوتاهی بکشید .

تا آنجایی که می توانید ،خط چشم را نزدیک به خط مژه ها رسم کرده و سعی نکنید پشت پلک را با انگشت خود بکشید ،چرا که این کار باعث کشیدن خطوط نابجا می شود.این خط بهتر است در گوشه داخلی نازک تر و همین طور که به سمت گوشه خارجی پیش میروید ،ضخیم تر کشیده شود.

اگر می خواهید عمق نگاه نرم و جذاب تری داشته باشید ،می توانید با گوش پاک کن و یا نوک انگشت ،کمی مداد را پخش کنید.بسیار زیباتر خواهد شد. امتحان کنید!

به خاطر داشته باشید که همیشه سایه را قبل از خط چشم بزنید ،چرا که گاهی پخش شدن پودر سایه و ریختن آن روی خط چشم ،آن را نامنظم و خراب کرده و زحمات شما را از بین خواهد برد.

با رعایت این نکات پایه ای و کاربردی ،از این پس خط چشم های زیباتر و حرفه ای تری خواهید داشت.

زیبا باشید!