مه شو: وقتی صحبت از انتخاب ریمل مناسب برای چشم های حساس به میان می آید،شاید این طور به نظر برسد که گزینه های بسیار زیادی را در اختیار نیست.اما خوشبختانه تقریبا تمامی برندهای معروف و تایید شده، بخشی ازتولیدات لوازم آرایشی خود را به افرادی که حساسیت آرایشی خاصی دارند، اختصاص می دهند.

rimeبا مطالعه مطالب زیر،به ایده های جدید تری در این خصوص دست خواهید یافت.

چشم ها، آیینه روح ما انسانها بوده و چشم های سالم و زیبا، از ارزشمندترین هدیه های طبیعت محسوب می شوند که با مراقبت های لازم ،آرایشی زیبا و البته کاملا استاندارد، می توان سلامت آنها را حفظ کرده و بر جذابیت آنها افزود.

ریمل یکی از ملزومات آرایش چشم ها بوده و در زیبایی آنها بسیار موثر و تاثیر گذار است.بسیاری از خانم ها مشکلی با این محصول آرایشی ندارند، اما برخی از آنها به دلیل حساسیت های چشم ها به مواد آرایشی،کمی در انتخاب آن با مشکل روبرو می شوند که البته این روزها، تنوع محصولات آرایشی به قدری زیاد است که می توان در میان طیف وسیعی از لوازم زیبایی، بهترین ها را انتخاب کرد.

انتخاب ریمل

افرادی که چشم های حساسی دارند، بهتر است در این مورد کمی محتاط تر عمل کنند.

سالهاست که ریمل ها ، در انواع متنوع حجم دهنده، بلند کننده، پر کننده و ضخیم کننده مژه عرضه می شوند که ظاهری بسیار زیبا و طبیعی هم دارند.در هنگام خرید ریمل، به دنبال آنهایی باشید که ضمن اینکه بلند کننده و ضخیم کننده مژه ها هستند، اما مژه ها را سنگین نکنند و کمتر از مواد شیمیایی در آنها استفاده شده باشد.

برخی برندهای معتبر، ریمل هایی دارند که علاوه بر ضد حساسیت بودن، برای افرادی که از لنز هم استفاده می کنند، کاملا بی خطر و ایمن است.

همانطورکه می دانید، ریمل ها ، رنگ های متنوعی هم دارند، اما مطالعات نشان می دهند که رنگ مشکی برای افرادی که چشم های حساسی دارند ، بهترین گزینه محسوب می شوند و به گفته متخصصان پوست، ریمل مشکی نسبت به رنگ های دیگر،حداقل آلرژی و حساسیت را ایجاد خواهد کرد.

نکات مهم برای انتخاب ریمل مناسب

دلایل منطقی زیادی وجود دارد که چرا زمانیکه چشم های شما به لوازم ارایشی حساس است، باید کمی ریزبینانه تر و دقیق تر عمل کنید.نکات زیر در هنگام خرید ریمل مناسب به شما کمک خواهد کرد:

مهمترین نکته ای که قبل از همه باید به آن توجه کنید این است که ریمل مورد نظر شما باید بدون ایجاد هیچ گونه التهاب و خارش، زیبایی و طبیعی بودن چشم ها را حفظ کند.

نکته مهم دیگرتایید کیفیت و سلامت مارک مورد نظرشما، توسط متخصص چشم و پوست می باشد.

در نهایت، اطمینان از نوع مواد تشکیل دهنده آن است، طوریکه استفاده از آن،هیچ گونه مشکلی را برای سلامت چشم ها ایجاد نکند.

به علاوه، بررسی تاریخ مصرف محصولات آرایشی، از اولویت های مهم خرید این محصولات بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.بنابراین این مسئله را هرگز فراموش نکنید.

اقدامات احتیاطی ضروری در استفاده از ریمل

از استفاده هر روزه از ریمل های ضد آب اجتناب نمایید.بهتر است فقط گاهی از آنها استفاده کنید.

حتی اگر چشم های شما حساسیت خاصی هم ندارد،ریمل هایی که تاریخ مصرف آنها گذشته را دور بیندازید، چرا که استفاده از این محصولات تاریخ گذشته می تواند موجب خارش ،التهاب و حساسیت بیشتر چشم ها شود.

هر چند وقت یکبار،برش و و اسفنج آرایشی خود را شسته و بگذارید کاملا خشک شوند.آلوده بودن این ابزار آرایشی موجب تشدید حساسیت های چشمی خواهد شد.

زمانیکه از ریمل برای مژه های پایین استفاده می کنید، برس آن را عمودی نگه دارید و با حرکات جلو و عقب، مژه ها را ریمل بزنید تا کنترل بهتری روی برس ریمل داشته و مانع از ورود آن به داخل چشم ها شوید.بعد اجازه دهید مژه ها خشک شوند و سپس آنها را مرتب کرده و پودرهای اضافه ای که روی مژه ها ریخته را کاملا پاک کنید.

در آخر، به دلیل اینکه چشم ها از حساس ترین ارگان های بدن محسوب می شوند،نه تنها مارک های معتبر و کاملا استاندارد را انتخاب کنید، بلکه به مدت طولانی هم ریمل را نگه ندارید، بلکه پس از 3 ماه ریمل قبلی را دور انداخته و آن را تجدید نمایید.

مراقب چشم های زیبای خود باشید!