مه شو: تقریبا همه افراد همواره سعی دارند جوان تر از آنچه هستند، به نظر برسند، تا جایی که بعضی افراد به قدری در آرایش افراط می کنند که بیشتر موجب مسن تر به نظر رسیدن آنها می شود.البته این گفته به آم معنا نیست که با کمی افزایش سن، باید بدون هیچ گونه آرایشی بیرون بروید، بر عکس، آرایش مناسب و زیبا؛ خود موجب نشاط ، شادابی و افزایش اعتماد به نفس خانم ها خواهد شد.

بسیاری از مجلات آرایشی و برخی برنامه های تلویزیونی دائما به افراد گوشزد می کنند که با گذشتن از مرز 20 سالگی، دیگر در سرازیری قدم گذاشته اید که که متاسفانه اینکار موجب استرس زیاد و روی آوردن خانم ها به آرایش های افراطی می شود.

ara3

باید بدانید که افزایش سن و پیری، امری اجتناب ناپذیر بوده و کرم ها و محصولات ضد چروک، تنها علائم این روند طبیعی پوست را به تاخیر می اندازند و مهم این است که در هر سنی که هستید، حتی با وجود چین و چروک های چهره؛ سالم، شاداب و پر انرژی بمانید.

شایع ترین اشتباهی که بسیاری از خانمها با بروز اولین خطوط و چین و چروک صورت، مرتکب می شوند این است که تلاش می کنند با فوندیشنی سنگین این خطوط را پنهان سازند، غافل از اینکه همین فوندیشن زیاد نه تنها کاری برای انها انجام نمی دهد، بلکه برعکس باعث مسن تر نشان دادن چهره هم می شود.

نکات آرایشی برای جوانتر به نظر رسیدن

در اواسط دهه 20 زندگی ،پوست با کاهش خاصیت کشسانی خود، کم کم نیاز به مراقبت بیشتری پیدا می کند. این عامل به اضافه صدمات اشعه زیانبار خورشید، رژیم نادرست غذایی و عدم مراقبت صحیح و کافی از پوست، منجر به ایجاد منافذ و لک های پوستی صورت خواهد شد و با ایجاد کمی تغییر در سبک زندگی و اجرای مراقبت های پوستی، می توان از بسیاری از این مشکلات به آسانی رهایی یافت.با این وجود، آرایشی زیبا و مناسب نیز می تواند در جوان به نظر رسیدن چهره شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

فوندیشن و کانسیلر

یکی از مهمترین نکات آرایشی برای جوان تر به نظر رسیدن، استفاده صحیح از فوندیشن و کانسیلر می باشد.پوششی سنگین از فوندیشن روی تمام پوست صورت می تواند موجب نمایش ظاهری مسن تربرای افراد شود.بنابراین به خاطر داشته باشید که فقط در قسمت هایی از صورت که نیاز به فوندیشن و کانسیلر دارد، مثل حلقه های سیاه دور چشم و نقاط تیره پوست، از فوندیشن و کانسیلر استفاده کنید.یک فوندیشن مایع با پوششی زیبا و مروارید گونه، بهترین گزینه برای محو خطوط باریک و چین های صورت بوده و درخششی خاص به چهره شما می بخشد و به خاطر پوشش سبک آن،آرایشی سنگین نخواهید داشت.

اگرپوست شما عاری از هرگونه لک و تقاط تیره است، می توانید یک مرطوب کننده رنگی را به عنوان پایه آرایش خود و به جای فوندیشن در نظر بگیرید.تحت هیچ شرایطی از فوندیشن با پایه پودری برای اینکاراستفاده نکنید، چرا که روی خطوط و چین و چروک صورت نشسته و چهره را مسن جلوه می دهد.

بهترین راه برای استفاده از فوندیشن مایع، حرکات ضربه ای آرام توسط یک اسفنج آرایشی است ، طوریکه فوندیشن کاملا روی پوست خوابیده و ظاهری یکنواخت را ایجاد نماید.

چنانچه بیش از 40 سال دارید، بهترین ایده برای شما، به کار بردن پرایمر قبل از فوندیشن می باشد.پرایمر کمک می کند تا خطوط نازک روی پوست و چین و چروک ها ، نرم تر به نظر رسیده و چهره ، ظاهری صاف و بی عیب و نقص داشته باشد.

Ara

سایه و خط چشم

آرایش چشم ها باید ملایم و لطیف بوده و بهتر است از سایه های روشن و کمرنگ برای اینکار استفاده شود.

از سایه های سرد ،مات و بی روح اجتناب کنید، چرا که خطوط پنجه کلاغی و دور چشم را بیشتر نمایان می سازند.

به علاوه با افزایش سن،ممکن است پلک ها کمی افتادگی پیدا کنند.برای پنهان ساختن این مشکل، بهتر است رنگ های روشنی مثل شامپاینی و آلویی را انتخاب کنید. زیرا با این کار، چشم ها بزرگتر از آنچه هستند، به نظر خواهند رسید.همچنین استفاده از یک رنگ کمی درخشان و زیبا در گوشه داخلی چشم ها و استخوان ابرو، چشم ها را بازتر و زیباتر جلوه خواهد داد.

قبل از ریمل، مژه ها را با فر مژه ، به زیبایی حالت دهید.این کار ، چشم ها را بازتر نشان می دهد.از ریمل بلند کننده و حجم دهنده استفاده کنید و از کشیدن خط چشم کامل در بالا و پایین چشم اجتناب کنید، اینکار چشم ها را محصور کرده و آنها را کوچکتر و ریزتر نشان می دهد.در عوض، با یک مداد نرم، دو سوم انتهای پلک بالا و زیر چشم را خط چشم کشیده و برای طبیعی تر به نظر رسیدن، کمی آنرا با نوک گوش پاک کن یا انگشت پخش نمایید.

رژ گونه و رژ لب

بسیاری از خانم ها در استفاده از رژگونه کمی خجالتی و کمرو هستند.در صورتیکه رنگی ملایم و زیبا بر روی گونه ها، پوست را بانشاط و جوانتر خواهد ساخت.با کمی رنگ هلویی یا قرمز ملایم، روی استخوان گونه ها را برس بزنید تا گونه ها کمی برجسته تر شوند.اگر دقیقا نمی دانید کجای رژگونه را باید رژگونه بزنید، جلو آیینه یک لحظه سر را کمی خم کنید، منطقه ای از گونه که سرخی طبیعی را در آن می بینید، جایی است که می توانید آنرا با رژگونه جذاب تر سازید.

و اما در مورد لب ها باید بگوییم که با افزایش سن و کند شدن روند کلاژن سازی، لب ها باریک تر و نازک تر می شوند و بهترین راه برای برجسته کردن لب ها ، استفاده از کمی بالم لب قبل از رژ می باشد.یک بالم لب با کیفیت، نه تنها مانع از خشکی لب ها می شود، بلکه موجب حفظ رژ بر روی لب ها خواهد شد .

یکی از مهمترین نکات در استفاده از رژ لب برای جوانتر به نظر رسیدن، عدم استفاده از رژهای تیره و مات است.یک رژ لب روشن و کمرنگ با تاثیر مروارید گونه خود، ظاهری جوانتر و جذاب تر به لب ها می بخشد و همانطور که قبلا در مقالات آرایشی سایت مه شو تاکید کردیم، حرکات ضربه ای رژ، مخصوصا در مرکز لب ها ، آنها را برجسته تر و زیباتر ساخته و ماندگاری رژ لب را هم بیشتر خواهد کرد.

فراموش نکنید آرایش باید همواره شما را شاداب تر و جوان تر نشان دهد و انتخاب محصولات آرایشی مناسب و اجرای تکنیک های صحیح آرایشی به شما کمک خواهد کرد که چهره ای بی نقص و درخشان داشته باشید.