مه شو: آیا می توان لک های روی پوست را به کمک آرایش محو کرد؟ قطعا این کار امکان پذیر است، البته به این شرط که ازمحصولات آرایشی مناسب و با مقدار تعیین شده استفاده نمود!

برای این نوع پوست ها، لوازم آرایشی مینرال توصیه می شود. در ضمن می توان از فوندیشن با رنگدانه بالا نیز استفاده کرد تا در نهایت علاوه بر داشتن پوستی نرم و صاف، عیوب احتمالی پوست را هم کاملا پوشش دهد.

mine2

گاهی رنگ پوست، بیش از حد قرمز به نظر رسیده و دارای تون و بافت سخت و خشنی می باشد، در این صورت ، انتخاب محصولات آرایشی نامناسب، توجه بیشتری را به لک ها و عیوب صورت جلب خواهد کرد.

آرایش باید به گونه ای باشد که با تون پوست ترکیب شده و ظاهر لک ها را کمرنگ تر نشان دهد و البته بدون چربی باشد.

خارش پوست، مدت کوتاهی پس از آرایش، نشان دهنده حساسیت پوست و عدم سازگاری آن با محصولات آرایشی مورد مصرف شما خواهد بود.

آرایش برای پوست های لک دار

استفاده از کرم های لایه بردار

استفاده از این کرم ها قبل از آرایش بسیار اهمیت داشته و باید به عنوان بخش جدایی ناپذیر از مراقبت های زیبایی مورد توجه قرار گیرد.این کرم ها و البته ماسک ها، سلولهای مرده و آلودگی ها را از سطح پوست پاک کرده و پوست را زیبا و لطیف و آماده آرایش می سازند.

به خاطر داشته باشید هرگز بلافاصله پس از پاکسازی پوست، آرایش نکنید.مثلا اگر شب ، پوست را لایه برداری کرده اید،صبح می توانید آن را آرایش نمایید.برای بهبود ظاهر پوست، لایه برداری یک یا دو بار در هفته ، توصیه می شود.اما در صورتیکه بر روی پوست شما ، جوش یا کورک های چرکی دیده می شود، از لایه بردار استفاده نکنید.

فوندیشن با رنگدانه بالا

اگر پوست شما دارای لک می باشد، لازم است از فوندیشن با رنگدانه بالا استفاده نمایید.این فوندیشن ها، پوشش کاملی را ارائه داده و عیوب پوست مثل زخم، لک و تغییرات رنگی پوست را می پوشاند.در نتیجه ، پوست صاف تر و زیباتر به نظر خواهد رسید.در ضمن این فوندیشن ها جدای از پوشش دهی عالی، ماندگاری بسیار خوبی هم دارند.

پرایمر مناسب

قبل از فوندیشن، استفاده از یک پرایمر مناسب نیز برای این پوست ها توصیه می شود.

پرایمر ماندگاری بیشتر آرایش شما را تضمین خواهد کرد و به مرور زمان هم از بین نمی رود.شما که نمی خواهید 3-2 ساعت بعد از آرایش، زیبایی آن را از دست داده و مجبور به تجدید آن شوید!با پرایمری که به می تواند به صورت کرم یا ژل باشد، آرایش شما مدت زمان بیشتری بر روی پوست دوام می آورد، ضمن اینکه ظاهری بهتری را هم برای پوست های لک دار فراهم می سازد.

پرایمر مایل به سبز

وقتی صحبت از رنگ پرایمر به میان می آید، به سراغ پرایمرهای مایل به سبز رفته و آنهایی را انتخاب کنید که ضد قرمزی باشند. این پرایمر یکی از بهترین گزینه ها برای پوست های لک دار محسوب می شوند.به علاده این پرایمرها، قرمزی پوست را گرفته و پوست را زیباتر می سازند.

آرایش مناسب

همانطور که در قبل اشاره کردیم، محصولات مینرال برای این نوع پوست ، بهترین هستند.برخی متخصصان پوست، استفاده از این محصولات آریشی را برای طیف گسترده ای از پوست هایی که مشکلاتی مثل اگزما و روزاسه دارند، پیشنهاد می کنند.فوندیشن آنها فاقد رنگ های شیمیایی، بو، چربی یا هرگونه مواد نگهدارنده مصنوعی می باشد و با نبود این محرک ها،هیچ گونه نگرانی برای آرایش وجود نخواهد داشت.

محصولات آرایشی مینرال، حاوی مواد طبیعی هستند که نه تنها عیوب پوست مثل قرمزی یا لک را به خوبی پوشش می دهند، بلکه از آن در برابر خورشید هم محافظت کرده و البته بسیار سبک هستند.

افرادی که دارای برخی مشکلات پوستی مثل جوش یا حساسیت های پوستی هستند، می توانند بدون استرس و نگرانی از واکنش پوست به آرایش، از این محصولات استفاده نمایند.

برای آرایش خود وقت بگذارید

در آرایش عجله نکنید!چرا که نمی توانید آنطور که باید، لک ها را پوشش دهید.بنابراین تنها ، انتخاب محصولات آرایشی مناسب کافی نیست، بلکه نحوه صحیح آرایش و با حوصله بودن ضمن کار است که می تواند نتیجه ای عالی در پی داشته باشد.

در آرایش افراط نکنید

درست است که قصد دارید با آرایش، لک های پوست را بپوشانید، اما این کار به آن معنا نیست که در آرایش افراط کرده و پوششی سنگین را برای پوست ایجاد نمایید.چنین آرایشی طبیعی بودن چهره را از بین برده و حتی گاهی لک ها را بیشتر نمایان می سازد.به علاوه می تواند موجب خارش و تحریک پوست شده و در آینده شما را از آرایش منصرف نماید.

توجه فرمایید، پیشنهادات ارائه شده در این مقاله، صرفا جنبه آموزشی و آرایشی داشته و نباید جایگزین توصیه های متخصصان پوست در خصوص درمان این مشکلات پوستی شود.بنابراین این درمان ها را زیر نظر پزشک، ادامه دهید.