MAHSHO ARA1

مه شو: برای کاهش عوارض استفاده از لوازم آرایش، نکات زیادی وجود دارد که در این مقاله به برخی از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد:

هیچگاه شب ها با آرایش نخوابید.حتما عادت کنید که آرایش خود را قبل از خواب کاملا پاک نمایید.کرم و پنکک روی پوست می توانند انواع آلودگی های محیط را جذب کنند و به راحتی در طول شب این آلودگی ها را به روزنه های پوستی شما انتقال دهند که در نتیجه آن، جوش و آکنه و جوش های سر سیاه و یا حتی گاهی لک های پوستی به وجود می آیند.

از طرف دیگر، نشستن پوست و چشم و پاک نکردن آرایش موجب می شود تکه های ریمل در طول شب وارد چشم گردند که در نتیجه آن، چشم قرمز شده و به خارش میفتد و حتی گاهی منجر به عفونت چشم می شود.

اگر زمان هایی حوصله پاک کردن آرایش خود را توسط آب ولرم و صابون ملایم و مناسب ندارید، حداقل از دستمال های پاک کننده آرایش مخصوص می توانید استفاده نمایید.

تا آنجا که می توانید از رژلب های روغنی بدون رنگ خصوصا در فصل تابستان استفاده ننمایید زیرا اینگونه رژها کمترین حفاظت را از لب های شما در مقابل اشعه UV خورشید دارند و به راحتی می توانند موجب جذب این اشعه مضر گردند. بجای استفاده از این رژها از رژلب های معمولی با SPF 30 استفاده نمایید.

در مورد لاک ناخن می توان گفت که استفاده مداوم از لاک می تواند منجر به زردی رنگ ناخن گردد. پس بهتر است پس از مدتی لاک زدن، چند ماه به ناخن های خود استراحت دهید.

درج کلمه ضد حساسیت بر روی لوازم آرایش، دلیل ایمن و ضد حساسیت بودن آن نیست زیرا امکان دارد اینگونه محصولات بر روی تعداد زیادی از مردم تأثیر نداشته باشد اما بر روی یک نفر موجب ایجاد حساسیت گردد. بنابراین، اصلا نمی توان یک محصول آرایشی را 100 در 100 ضد حساسیت و ایمن دانست.

بخاطر داشته باشید که لوازم آرایش صرفا برای زیبایی تهیه می شوند و از آن انتظار خواص درمانی نداشته باشید؛ به عنوان مثال، هیچگاه ریمل موجب پرپشت شدن مژه نمی شود.

هیچگاه از دست فروشان ریمل و خط چشم و سایر محصولات آرایشی را خریداری نکنید زیرا اطمینان به اینچنین محصولاتی بسیار اشتباه است. همیشه لوازم آرایش خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کرده و به وکیوم و تاییدیه وزارت بهداشت بر روی آنها توجه نمایید.

هیچگاه از لوازم آرایش شخص دیگری استفاده نکنید زیرا استفاده مشترک از انواع فرچه ها، پدهای آرایشی و محصولات آرایشی مایع و رژلب ها موجب انتقال انواع باکتری ها و بیماری پوستی می شوند.

لوازم آرایش خود را در جاهای خنک و به دور از آفتاب نگهداری نمایید. هیچگاه لوازم آرایش خود را در مکانی که آفتاب مستقیم می تابد نگهداری نکنید.

ریمل و خط چشم مایع خود را هر 3 ماه یکبار تعویض نمایید زیرا آنها به راحتی باکتری های محیط اطراف را جذب می کنند و برس آنها آلوده می شود به طوری که گاهی حتی موجب عفونت های چشمی می شوند.