یک ژل خوب،درخشندگی کافی دارد و لایه لایه نمیشود.ولی دوام آن به مرور زمان کم میشود و در اینجاست که برداشتن آن امری ضروری به نظر میرسد. رفتن به سالن های زیبایی برای انجام این کار،به خصوص اگر امری دائمی باشد هزینه بر است.با استفاده از راهکار های زیر میتوانید ژل مانیکور را در خانه و بدون آسیب رساندن به ناخن ها بردارید.

از میل به کندن و خراشیدن ناخن ها جلوگیری کنید

درحالیکه ممکن است اولین مرحله برای این کار خراشیدن ژل از روی ناخن باشد، ولی باید گفت که این عمل برای سلامت ناخن ها بسیار خطرناک است،زیرا که هنگام کندن و خراشیدن لایه ی فوقانی ناخن ها نیز برداشته میشود و این عمل منجر به ضعف و سستی آن،و همچنین موجب سفیدی وآسیب به بافت های ناخن میشود.

استحکام ژل را از بین ببرید

از یک ماده ی واسطه مانند رقیق کننده استفاده کنید.با استفاده از این واسطه ماده ی چسباننده ی مانیکور به تدریج از بین میرود. فقط در حین این کار دقت کنید از مقداری زیادی ماده استفاده نکنید،چرا که به بافت طبیعی ناخن ها آسیب میزند.

ناخن ها را تمیز کنید

برای تمیزی ناخن ها از محلول استون 100% استفاده کنید. برای این کار یک تکه پارچه ی نخی را در محلول خیس کنید و آن را روی ناخن هایتان بگذارید،سپس با استفاده ازفویل آلومینیومی ناخن ها و پارچه ها را ببندید. برای تمیزی کامل ناخن ها آن ها را پانزده دقیقه در این حالت رها کنید.

به آرامی مواد باقیمانده را از بین ببرید

بعد از باز کردن پوشش دور ناخن ها با استفاده از یک تکه خلال دندان یا هر چیز چوبی دیگر مواد باقیمانده روی ناخن ها را بردارید. اگر برای این کار به مشکل برخوردید به مدت پنج دقیقه ی دیگر ناخن ها را با پوشش پارچه ای آغشته به محلول بپوشانید سپس دوباره تلاش کنید.

ناخن ها را مرطوب کنید

ناخن ها و کوتیکول روی آنها پس از این کار به شدت خشک میشوند. بنابراین پس از برداشتن ژل با استفاده از روغن کوتیکول مرطوب کننده ناخن ها را به اندازه ی لازم مرطوب نگه دارید.پس از استفاده ار استون و خشک شدن ناخن ها این کار سبب حفط حالت نرمال و سلامت طبیعی ناخن ها میشود.روغن و ویتامین ای به این کار کمک میکند.

حرف آخر اینکه برداشتن ژل مانیکور در خانه ممکن است کار سختی به نظر برسد، ولی با رعایت موارد لازم و گفته شده، سلامت ناخن های شما به خوبی حفظ میشود و شما بلافاصله دوباره آماده ی مانیکورخواهید بود.