ـ صرفا از مداد های تیره استفاده نکنید : آرایش چشم روشن در مجلات زیبا بنظر می رسند و سوا بسیاری از بانوان این است که چگونه می توان از این رنگ ها استفاده کرد. بطور مثال می توانید آنها را با رنگ های خنثی مخلوط نمایید. در ابتدا می توانید از رنگ های روشن بر روی پلک خود استفاده کنید و رنگ مورد نظر خود را بر روی آن بمالید. برای آرایش چشم خود در شب می توانید به جای استفاده از مداد قهوه ای و مشکی از مداد های رنگی استفاده نمایید.

ـ رنگ چشم ها : بهترین استفاده را از رنگ چشم های خود ببرید. برای چشم های سبز و فندقی رنگ ، از سایه های موجود در خانواده بنفش و خط چشم استفاده نمایید. سایه های خنثی چشمان سبز رنگ را درشت و بیرون زده نشان می دهد. سایه های آبی رنگ چشمان آبی را براق تر نشان می دهند. دختران چشم قهوه ای می توانند هر رنگ از سایه را استفاده کنند و رنگ های خنثی و یا هم خانواده های قرمز و قهوه ای تیره چشمان سیاه را زیباتر جلوه می دهند.

ـ کرم دور چشم : کرم های دور چشم برای پوست نازک و حساس اطراف چشم مناسب است. استفاده منظم از آنها نسبت به کرم های عادی پوست اطراف چشم را کمتر اذیت می کند. از کرم های دور چشم که بدون رایحه می باشند استفاده کنید زیرا رایحه موجود در آنها چشم ها را تحریک نموده و باعث تورم و واکنش های آلرژیک می شود. نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که کرم های دور چشم را در یخچال نگه داری نمایید زیرا درجه حرارت سرد سبب کاهش پف چشم می شود.

ـ چشمان روشن : چشمان روشن به معنای سلامتی و زیبایی است اما گاهس اوقات به کمک نیاز داریم. قطره های ضد قرمزی می توانند سبب تسکین چشمان شما شوند اما آنها را بیشتر از سه روز استفاده نکنید زیرا قرمزی چشمان شما را بدتر می کنند. برای اینکه چشمانتان روشن تر بنظر برسد از مداد چشم سفید در داخل چشمانتان استفاده کنید و در شب از مداد سیاه استفاده کنید تا نتیجه یکسان را کسب کنید.

ـ پوشش مناسب کرم : نکته مهم جهت محو نمودن حلقه های تیره رنگ زیر چشم ها ، در ابتدا مرطوب کردن آنهاست سپس قبل از مالیدن کانسیلر ، کرم خود را بمالید. دقت کنید که بیش از حد از آن استفاده نکنید. استفاده بیش از حد از کانسیلر دور چشم ، توجه افراد را به ناحیه مورد نظر جلب می کند. برای حلقه های خیلی تیره چشمان خود را دودی آرایش کنید در اینصورت توجه افراد جلب نمی شود.

ـ حلقه های تیره دور چشم : این حلقه های تیره رنگ به علت وجود بیش از حد رنگ دانه ها ، عروق متورم ، از دست دادن چربی و کم خوابی ایجاد می شوند. رتینول ، مواد روشن کننده ، لایه برداری شیمیایی و لیزر گزینه های مناسبی برای از بین بردن این ها هستند. پر کننده های هیالورونیک اسید با اضافه نمودن یک لایه به پوست زیر چشم می توانند در از بین بردن این حلقه های تیره نقش داشته باشند.

پف زیر چشم : سعی کنید از کرم های چشم حاوی کافئین استفاده کنید که آب اضافی را از بین ببرد. کمپرس سرد هم می تواند گزینه مناسبی جهت کاهش پف زیر چشم باشد. به یاد داشته باشید که کاهش مصرف چای ، قهوه ، الکل و نمک نیز می تواند کمک مناسبی باشد. با استفاده از جراحی و لیزر 2CO نیز می توانید پوست زیر چشم خود را سفت کنید.