هرچند به نظر می رسد مانیکور ، اگر به طور مداوم نباشد ، برای سلامتی خطرناک نخواهد بود ، بهتراست قبل از مانیکور از خطرات احتمالی آن آگاه شوید و از ایجاد این خرات پیشگیری نمایید.

در پروسه ی استفاده از اشعه ی UV ، از کرم ضد آفتاب روی دست های خود استفاده کنید. این کار خطرات اشعه ی UV را کاهش می دهد.

باید از یک مرطوب کننده ی قوی مثل روغن جوجوبا برای اطراف لایه ی شاخی استفاده نمایید. همچنین مرطوب کننده به پیشگیری از شکنندگی ناخن ها و همچنین آسیب رسانی در طول رشد کمک می کند.

به طور کلی بهتر است کمتر و با فواصل زمانی زیاد از ژل ناخن استفاده کنید . ناخن ها برای جذب رطوبت و همچنین بازسازی به زمان نیاز دارند. خطر بروز سرطان پوست ، هر چقدر هم کم باشد ترسناک است.

به جای صرف هزینه ی زیاد برای رفتن به سالن زیبایی و مانیکور ، لوازم مانیکور شخصی خودتان را تهیه کنید. قطعا از توانایی خود برای آرایش ناخن ها شکه خواهید شد! از این طریق البته پول کمتری هم خرج می کنید.

علاوه بر اینها ، حتی اگر از راه های مختلف برای سلامت ناخن ها استفاده می کنید ، گاهی به آنها استراحت دهید. ناخن ها هم نیاز به تنفس دارند. همچنین لاک ناخن و لاک پاک کنها اثرات جانبی در پی خواهند داشت که بهتر است به ناخن خود برای از بین بردن این اثرات جانبی زمان کافی بدهید.

نکته ی دیگری که باید همیشه به آن توجه کنید ، استحکام ناخن است. مطمئن شوید ناخن ها ظاهر سلامت و محکم خمیشگی خود را حفظ کرده اند. اگر ناخن ها همیشه با لاک پوشیده شوند ، شما قادر به دیدن آنها و ارزیابی سلامتشان نیستید. برای ناخن ها تعطیلاتی بدون لاک تدارک ببینید !

ژل مانیکور شاید به نظر خیلی ها خوب باشد ، اما وقتی آن را با لایه های زیادی از لاک می پوشانید ، مضرات ها خیلی بیشتر می شود و این موضوع برای همه غیر قابل انکار است. بعضی چیزها در زندگی ، مثل سلامتی ! ، بیشتر از ناخن هایی پوشیده شده با لاک های با دوام ارزش دارد.