خوشبو کردن بدن از قدیمی‌ترین ترفندهای زیبایی است که تاریخ آن به دوران باستان می‌رسد. این کار باعث غنی‌تر شدن سبک زندگی، شخصیت و جذابیت شما خواهد شد. اما اولین گام برای استفاده از عطر خرید عطر است. این که عطری انتخاب کنید که مناسب شما باشد، عطر اصل و باکیفیت تهیه کنید و آن را با روش درست استفاده کنید مراحل بعدی استفاده از عطر است. در این مقاله می‌خواهیم راهنمای خرید عطر و استفاده درست از آن را در هفت مرحله به شما آموزش دهیم.

گام اول: انتخاب عطر

پیدا کردن عطری که برای شما مناسب باشد کار ساده‌ای نیست. قبل از چنین انتخابی باید موارد متعددی را در نظر بگیرید مثل سبک زندگی، نوع شخصیت و فعالیت‌های خود را درنظر بگیرید و بدانید که یک عطر مناسب و باکیفیت قطعا ارزش سرمایه‌گذاری دارد. برای این که بدانید چه عطری مناسب شماست می‌توانید مقالات مرتبط در مجله قرمز را با موضوع انتخاب عطر بخوانید.

گام دوم: جمع آوری چند نمونه

برای خرید عطر به یک فروشگاه معتبر در سطح شهر مراجعه کنید و با فروشنده و کارشناس فروش مشورت کنید و بگویید که به دنبال چه نوع عطری هستید و اجازه دهید که او چند نمونه را که مناسب شماست به شما پیشنهاد دهد. در نظر داشته باشید که عطرهای شرقی یا ادویه‌ای برای استفاده معمول، عطرهای گل برای موقعیت‌های خاص و عطرهایی با رایحه طبیعی نیز برای محیط کار و استفاده روزانه مناسب است. هریک از این نمونه‌ها را روی یک تکه کاغذ اسپری کنید و نام و برند عطر را روی آن یادداشت کنید.

گام سوم: جستجو برای پیدا کردن و خرید عطر مورد نظر

بیشتر فروشگاه‌های معتبر عطر به شما نمونه‌های عطر را روی تکه باریک کاغذ ارائه می‌دهند و شما می‌توانید این نمونه‌ها را با خود به همراه ببرید. تنها به یک فروشگاه بسنده نکنید و به چند فروشگاه دیگر نیز مراجعه کنید و نمونه‌هایی را با مشورت از کارشناس فروش جمع آوری کنید. اگر نمونه آماده در فروشگاهی موجود نبود از یک تکه کاغذ کوچک استفاده کنید و عطر را روی آن اسپری کنید. پس لازم است که حتما چند تکه کاغذ در کیف خود داشته باشید و نام و برند عطر را نیز روی آن یادداشت کنید چون قطعا فراموش خواهد شد. این نمونه‌ها را در قسمت‌های مختلف کیف و با فاصله داخل کیف خود قرار دهید.

گام چهارم: امتحان کردن نمونه‌ها در خانه، محیط کار و…

روز بعد یکی از نمونه‌ها را از کیف خود خارج کنید و آن را بو کنید. چند دقیقه صبر کنید تا بو اثر کامل خود را به جا بگذارد. سپس در مورد آن عطر تصمیم بگیرید. چند ساعت بعد سراغ یک نمونه دیگر بروید و همین مراحل را طی کنید. بو را در محیط کار و شرایط مختلف تست کنید تا مطمئن شوید انتخاب مناسبی خواهید داشت. پس از آن که به نتیجه دلخواه رسیدید می‌توانید به فروشگاه مورد نظر مراجعه کرده و نسبت به خرید عطر اقدام کنید.

راهنمای کامل خرید عطر

گام پنجم: استفاده صحیح از عطر

هرچه کمتر بهتر، این شعار ما برای استفاده از عطر است. اگر می‌خواهید مردم به شما توجه کنند نه این که از اطراف شما پراکنده شوند باید مقدار کمی عطر استفاده کنید. همان طور که می‌دانید عطرها غلیظ‌‌تر از ادکلن‌ها هستند و باید آن‌ها را به مقدار بسیار کم استفاده کرد، کمی از عطر را روی مچ و پشت گوش بمالید. البته اگر پوست حساسی دارید مراقب باشید چون ممکن است عطر پوست شما را تحریک کند. به خصوص در ناحیه اطراف گردن احتمال قرمزی پوست زیاد است.

گام ششم: استفاده از عطر از بطری

اگر بطری عطر شما ساده است و اسپری ندارد در آن را با احتیاط باز کنید. انگشت شست خود را روی سرعطر قرار دهید و یک لحظه بطری را سروته کنید تا مقدار کمی عطر روی انگشت بنشیند. سپس انگشت خود را با ضربه روی قسمت‌هایی که می‌خواهید عطر بزنید به آرامی بزنید، نقاطی مثل پشت زانو، مچ دست و پشت گوش.

گام هفتم: استفاده از عطر با اسپری و اتمایزر

اگر بطری عطر شما اسپری دارد یا از اتمایزرها و شارژرهای عطر استفاده می‌کنید احتیاط کنید چون ممکن است مقدا زیادی عطر را ناگهان روی شما اسپری کند. برای جلوگیری از این اتفاق عطر را با فاصله روی خود اسپری کنید و یا آن را در هوا اسپری کرده و از محل عبور کنید یا این که مقدار کمی را روی انگشت خود اسپری کنید و مانند گام قبلی رو بدن بزنید.

چند نکته کلیدی درباره خرید عطر و استفاده از آن

  • اگر عطرهای مایع برای شما بیش از حد قوی هستند از لوسیون‌ها یا کرم‌های معطر استفاده کنید. صابون‌ها و نمک‌های مخصوص حمام هم می‌تواند مقدار مناسبی عطر داشته باشد و بدن شما را خوشبو کند.
  • یک روش استفاده از عطر این است که پس از حمام عطر را در هوا اسپری کنید و سپس از آن هوا عبور کنید.
  • همیشه قبل از لباس پوشیدن عطر بزنید چون تمیز کردن لکه و بوی عطر از لباس کار ساده‌ای نیست.
  • زدن عطر به موها هم یک روش جالب و موثر است اما به مقدار بسیار کم. چون عطر حاوی الکل است و باعث خشکی مو می‌شود.
  • حتما پس از استفاده از عطر در آن را محکم ببندید، چون ماده اصلی عطر را الکل تشکیل می‌دهد که بسیار فرار است.
  • عطر را دور از دسترس کودکان قرار دهید چون بلع این ماده ممکن است بسیار خطرناک باشد و موجب مسمومیت گردد.
  • هنگام استفاده از عطر راحتی دیگران را هم در نظر بگیرید. شما ممکن است به بوی عطر شدید عادت کنید ولی برای دیگران آزاردهنده خواهد بود.
  • عطر را روی صورت و به خصوص نزدیک چشمان خود نزنید.

منبع: مجله قرمز

این مقاله توسط تیم ترجمه مجله قرمز ترجمه شده است.