اگر ابزار مناسبی نداشته باشید بهترین محصولات آرایشی جهان نیز نمی توانند به شما کمک بکنند. لازم نیست برای خرید این ابزار به فروشگاه های محصولات زیبایی بروید و هیچ وقت با قیمت های گزاف آنها را خریداری نکنید. اغلب آرایشگران معروف دنیا ابزار خود را از فروشگاه های لوازم نقاشی تهیه می کنند.

لوازم اصلی

اپلیکاتور اسفنجی برای رنگ بالای چشم قلم موی کوچک برای پر رنگ کردن سایه ی چشم مسواک کهنه برای حالت دادن به ابروها قلم موی خط چشم اسفنج به شکل گوی برای استفاده از کرم پودر و زیر سازی پوست قلم موی لب فرمژه ی فلزی قلم موی پودر قلم موی رژگونه (که از قلم موی پودر کوچک تر است)

مواد آرایشی را تا چه مدت می توان نگه داشت ؟

هر یک از مواد آرایشی طول عمر مفیدی دارند نگه داری این مواد به مدت طولانی باعث خرابی آنها می شود پس از گذشت عمر مفید این مواد آنها خشک و شکننده می شوند و بوی بدی به خود می گیرند.

کرم پودرهای مایع : یک سال. علایم انقضای تاریخ مصرف : تغییر رنگ و بو و غلیظ شدن کرم پودر.

رژلب : یک تا دو سال. علایم انقضای تاریخ : بوی بد، چسبندگی و شکستن. سایه ی چشم : دو تا سه سال. رنگ این مواد ممکن است تغییر کند و به راحتی روی پوست صاف نشود.

ریمل : چهار تا شش ماه پس از این مدت ریمل خشک، گلوله گلوله و بد بو می شود. از دست های خود استفاده کنید

برای استفاده از مواد آرایشی می توانید از دست هایتان استفاه کنید. به این شکل بسیار راحت تر کار خواهید کرد و حاصل، چهره ای طبیعی تر و متناسب تر است از انگشتانتان برای کرم کردن کرم پودر استفاده کنید زیرا بدین شکل راحت تر می توانید آن را روی پوست چهره پخش کنید.

متخصصان آرایش جهان اغلب از دست های خود برای استفاده از انواع محصولات آرایشی بهره می گیرند. آنها رنگ های مختلفی را پشت دست خود با هم ترکیب می کنند و گاهی برای روشن کردنشان کمی کرم پودر به آنها اضافه می کنند. اغلب آنها کمی چربی لب یا ژله ی پترولیوم به مواد آرایشی می افزایند تا بافت آنها را تغییر دهند.