لاک ناخن

اکثر لاک های ناخن دارای ترکیبات مشابهی هستند مانند: نیتروسلولز و همچنین پوششی سخت و براق دارند. بعضی از ترکیبات خاص مانند نایلون ، لاک را محکم تر و بادوام تر می کند.

لاک ها ، ناخن را بر خلاف عقیده عموم محکم نمی کند. به علاوه لاک ها ممکن است دارای ترکیباتی باشند که برای ناخن و پوست مضر باشد و ایجاد ناراحتی های پوستی و حساسیت نماید. به همین دلیل تا مطمئن نشده اید که لاک روی ناخن خشک نشده به آن دست نزنید و اگر عجله داشتید دست هایتان را چند دقیقه زیر آب سرد بگیرید تا زودتر خشک شود. آب سرد باعث می شود لاک زودتر سفت شده و بالاخره خشک شود.

پاک کننده های لاک ناخن

پاک کننده های لاک برای ناخن ها مضر هستند و به آن ها آسیب می رسانند. برای پاک کردن لاک از پاک کننده هایی مانند آستون که حلال ترکیبات لاک هستند می توانید استفاده نمایید. آستون روغن و رطوبت را از سطح ناخن پاک کرده و آن را خشک و ورقه ورقه می کند. پس حتما از آستون هایی که دارای نرم کننده یا روغن می باشند استفاده کنید.

پاک کننده های لاک ناخن ممکن است به پوست شما نیز آسیب برسانند. از تماس این مواد با دیگر قسمت های بدن جدا پرهیز نمایید. پس از استفاده از آستون و یا هر پاک کننده لاک ، حتما دستان خود را بشویید. سعی کنید میزان پاک کننده ای را که برای پاک کردن لاک ناخن خود استفاده می کنید کنترل کنید و بیش از اندازه از آن استفاده نکنید.