رنگ موهای شیمیایی

این گونه رنگها از مواد شیمیایی ساخته می شوند. بزرگترین مزیت رنگ موهای شیمیایی تنوع رنگها و عیبشان ایمنی کمتر خصوصا در فرمولاسیونهای غیر استاندارد است. همچنین به علت فعل و انفعالات شیمیایی که در فرایند رنگ کردن مو رخ می دهد خصوصا اگر رنگ کردن مو با مهارت انجام نشود- آسیبهایی مانند خشک شدن مو و همچنین تحریک و سوزش پوست سر به وجود می آید.

تحقیقات اخیر نشان داده رنگ موهای شیمیایی می تواند در دراز مدت حتی باعث بروز بیماریهایی مانند سرطان شوند. طی پژوهشی ثابت شده زنانی که به مدت بیش از سال از رنگ موهای شیمیایی استفاده کرده اند بیشتر از زنانی که از رنگ مو استفاده نکرده اند در معرض بیماری سرطان سیستم لنفاوی (NHL) قرار دارند. البته این مساله چندان نگران کننده نیست زیرا در دو دهه اخیر بسیاری از مواد شیمیایی خطرناک از فرمولاسیون برخی مواد مصرفی برای رنگ کردن مو حذف شده و این مواد شیمیایی خطرناک بیشتر در فرمولاسیونهای قدیمی وجود داشته اند. امروزه برای موهای مختلف انواع متنوعی رنگ مو تولید شده است و شما می توانید با کمی دقت رنگ موی مناسب موهای خود را بیایید. نکته ی مهم آنست که رنگ موهای شیمیایی، در صورت نا آگاهی شما از نوع رنگ، می توانند مضر باشند. چگونگی واکنش پیروکسید هیدروژن و آمونیاک با موهای سر مستقیماً به نوع محصول انتخاب شده بستگی دارد. در ذیل به معرفی چند نوع رنگ مو می پردازیم :

رنگ موی نیمه دایمی (Semi- permanent)

در این نوع رنگ مو رنگدانه ها به داخل پولک مو نفوذ می کنند ولی با رنگدانه های طبیعی در امتزاج پیدا نمی کنند، از اینرو این رنگ پس از چند هفته و چندین بار شستن زدوده خواهند شد. این نوع رنگ، بدون ایجاد تغییر در حالت طبیعی مو، رنگ را به لایه ی بیرونی آن اضافه می کند. رنگ مو مولکول های زبری دارد این مولکول های کوچک پس از چند بار شست و شو از غلاف مو خارج می شوند. این نوع رنگ مو به مدت 6 تا 12 مرتبه شست و شو با شامپو دوام دارد و 50 درصد از موهای سفید را پوشش می دهد. همچنین، تقویت کننده ی رنگ طبیعی مو نیز هست. رنگ موهای نیمه دایمی، موهای شما را روشن یا بی رنگ نمی کنند زیرا عاری از ترکیبات آمونیاک و پیروکسید هیدروژن هستند.