شیر پاک کن ها و مرطوب کننده ها

این ترکیبات عموماً با شیر درست شده و برای پوست های خشن مفید است. با قرار دادن لایه ای از این شیر پاک کن و مرطوب کننده ها صورت را در مقابل لک و خشک شدن محافظت می کنید و زمینه خوبی برای آرایش صورت فراهم می نمائید. با وجودیکه در بعضی موارد شاید این ترکیبات نتواند جایگزین کرم شود اما به هر صورت بواسطه داشتن منشأ گیاهی می توانند اثر مطلوبی بر صورت بگذارند.

شیر پاک کن ها از قدیمی ترین محصولات پاککننده آرایش هستند پودرها و سایر مواد آرایشی ، پوست را کثیف کرده و منافذ آن را مسدود میکنند و ما مجبور هستیم به دفعات آنها را پاک کنیم.

شیر پاک کن ها از قدیمی ترین محصولات پاکننده آرایش هستند پودرها و سایر مواد آرایشی، پوست را کثیف کرده و منافذ آن را مسدود میکنند و ما مجبور هستیم به دفعات آنها را پاک کنیم. آب و صابون به تنهایی برای بیرون آوردن این ذرات کافی نیست بلکه باید موادی به کار ببریم مانند اجسام چرب که به زور، مواد رنگی این پودرها و جرمهای پوست را بگیرند و آنها را بیرون بکشند و در نهایت باعث جذب بهتر اکسیژن توسط پوست شوند. به این فرآوردهها، روغنهای پاککننده یا شیر زیبایی میگویند که در آنها مواد چربی کم و سبکی وجود دارد و برای پاک کردن روزانه پوست به کار می رود. شیرپاک کن ها از قدیمیترین محصولات پاک کننده هستند که بیشتر به فرم روغن در آب استفاده می شوند و روغن آن ها نیز از نوع پارافین انتخاب میگردد. حدود 70 درصد وزن این فرآوردهها از آب و 30 درصد آن روغن می باشد. امروزه با ساخته شدن ظروف پلاستیکی، این لوسیونها در حد وسیعی تولید شدهاند. ساخت آنها آسان بوده، به کرمهای پاککننده از نظر مصرف برتری دارند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند. میزان اسیدیته این فرآوردهها همخوانی زیادی با اسیدیته پوست داشته و محصولات خوبی از نظر آسیب نرساندن به پوست محسوب میگردند. از این مواد می توان به عنوان پاک کنندههای آرایشی و یا برطرف کننده آلایندههای صورت استفاده کرد.

صابون کافی نیست

استفاده از صابونها به عنوان پاک کننده سطحی بسیار رایج است و بسیاری از خانمها صابونها را به عنوان یکی از پاک کنندههای مناسب میدانند، غافل از اینکه صابون پاک کننده چندان مناسبی نیست و دارای معایب فراوانی است که از آن میان میتوان به چند مورد زیر اشاره نمود: - نیاز به آب - زدودن بیش از حد چربی از سطح پوست - ایجاد خشکی و کشیدگی در پوست - قلیایی نمودن پوست (این مساله باعث جداسازی سلولهای لایههای خارجی پوست از سلولهای مجاور میشود.) در هر حال از صابونها و سایر دترژانتهای معمولی برای شستشوی پوست استفاده نکنید حتی آب معمولی نیز در اثر شستشوی بی رویه می تواند باعث خشکی پوست شود. بیش از 1 تا 2 بار در روز صورت خود را نشویید و حتماً بعد از شستشو از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

تاثیر استفاده از شیر پاک کن ها و مرطوب کننده ها در پوست صورت