شروع ریمل زدن از مژه های بالا

شما با نقطه های ریز سیاه روی پلک بالایی و پایینی خود آشنا شده اید . برای جلوگیری از این مشکل ، از مژه های پایین خود ریمل زدن را آغاز نمایید. در غیر اینصورت وقتی پایین را نگاه می کنید ، ریمل روی پلک پایین پخش می شود . موقع ریمل زدن مژه های بالایی همیشه مستقیم نگاه کنید و فرچه ی ریمل را روی قسمت پایه ی مژه ها قرار دهید و برای پخش کردن ریمل روی مژه ها از حرکات زیگزاگ با فرچه ی ریمل استفاده کنید. این کار به حالت گرفتن مژه ها کمک می کند . حرکات زیگزاگ را تا زمانی که به حجم دلخواه خود برسید ادامه دهید . موقع زدن ریمل به مژه های پایینی هم می توانید از یک تکه کاغذ یا کارت برای جلوگیری از پخش شدن ریمل استفاده نمایید .

خارج و وارد کردن مداوم فرچه ی ریمل در ظرف آن

آیا شما بیشتر زمان ریمل زدن را صرف جدا کردن مژه ها از هم می کنید ؟ یک راه حل ساده برای این مشکل وجود دارد . قبل از ریمل زدن فرچه را بیش از حد در ظرف بالا و پایین نبرید . این کار باعث ورود هوا به داخل ظرف ریمل و در نتیجه خشک شدن سریع آن می شود . به همین دلیل روی مژه ها گلوله گلوله و لغزان می گردد. به جای اینکار ، خیلی راحت فرچه ی ریمل را در ظرف با حرکات دورانی بچرخانید تا میزان مورد دلخواه مایع ریمل را بردارید . اگر هیچ یک از این راه ها جواب نداد ، بعد از ریمل زدن با وسیله ای دیگر ، مثل یک فرچه ی تمیز و یا شانه ی ابرو ، مژه ها را از هم جدا کنید.

مایع زیاد ریمل روی فرچه

فرچه ی ریمل پر ، به زیبایی مژه ها و جدا بودن تار مژه ها از هم کمک نمی کند. این در حالی است که بیشتر برند های ریمل حجم زیادی از مایع ریمل را از ظرف آن خارج می کنند . وقتی فرچه را از ظرف ریمل خارج کردید ، مایع اضافی روی آن را با یک دستمال کاغذی بگیرید . با این روش شما مژه های جدا جدا و بلند ، مثل اکستنشن مژه ،خواهید داشت ، نه مژه های به هم چسبیده و درهم .

استفاده از ریمل های قدیمی

برای جلوگیری از عفونت وحساسیت ، باید تمامی محصولاتی را که با چشم شما در تماس هستند به طور منظم تعویض کنید. در مورد ریمل ، شش ماه حداکثر زمان نگهداری می باشد. اما اگر ریمل خشک یا گلوله گلوله شد باید زودتر آن را کنار بگذارید . این کار شما را از مژه های به هم چسبیده و نا مرتب هم دور نگه می دارد .

عدم استفاده از فرمژه

استفاده از فرمژه به درشت تر دیده شدن چشم ها کمک می کند . مهمترین قانونی که باید قبل از زدن ریمل رعایت کنید این است که مژه ها را از هم جدا نمایید. فر مژه و ریمل مکمل یکدیگر هستند . فر مژه را به مدت 10 ثانیه روی مژه ها فشار دهید. سپس یکبار دیگر همین کار را روی قسمت انتهایی مژه تکرار نمایید.

استفاده از فرمژه بعد از ریمل زدن

هرگز ، هرگز ، هرگز. اگر می خواهید مژه هایی پر و بلند داشته باشید ، این کار دقیقا نتیجه ی عکس می دهد . بعد از خشک شدن ریمل ، مژه ها سخت تر و غیر قابل انعطاف می شوند. ممکن است با استفاده از فر مژه در این زمان موجب شکسته شدن مژه ها شوید. همچنین با این کار مایع ریمل به فرمژه می چسبد و مژه ها کشیده می شوند. باید فرمژه را روی مژه های تمیز بزنید .

استفاده از تنها یک ریمل

هر ریملی برای منظور خاصی ساخته شده است . اصلا مهم نیست در تبلیغات چه می گویند . برخی مژه ها را بلند می کنند و برخی دیگر به مژه ها حجم می دهند . نتیجه ی استفاده از دو ریمل به جای یک عدد بسیار متفاوت خواهد بود .

استفاده از ریمل بدون توجه به حالت چشمها

تنها یک روش ریمل زدن برای تمام چشم ها مناسب نیست . اگر برای مثال چشمان شما از هم فاصله دارند ، بهتر است قسمت داخلی مژه ها را بیشتر ریمل بزنید. اما اگر فاصله ی چشم ها از هم کم باشد، باید چشم ها را جوری آرایش کنید که فاصله ی بین آنها بیشتر به نظر آید . پس مژه های بیرونی ریمل بیشتری نیاز دارند . شما همچنین باید بسته به هدف خود از آرایش ، تکنیک های مختلفی را امتحان کنید .

استفاده از روش غلط برای پاک کردن ریمل

حتما می دانید برای جلوگیری از گرفتگی منافذ پوست ، باید شب ها قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید . اما ریمل معمولا سخت ترین بخش پاک کردن آرایش است ، خصوصا اگر ریمل شما ضد آب باشد . برای پاک کردن کامل ریمل ، از پاک کننده های آرایشی مخصوص چشم استفاده کنید .