اگر شب تا دیر وقت بیدار بوده اید و یا نتوانسته اید خوب بخوابید ، احتمالا روز بعد چهره ی شما این موضوع را به خوبی نشان می دهد . اما اگر می خواهید به سرکار بروید و خستگی چهره ی خود را بپوشانید ، این نکات آرایشی را به خاطر بسپارید :

صبح صورت خود را با آب سرد بشویید

قبل از هر ترفند آرایشی ، پاشیدن آب سرد به صورت ، شما و پوستتان را ازخواب بیار می کند . آب سرد همچنین قرمزی طبیعی گونه ها را به آنها باز می گرداند و شاداب تر به نظر می رسید .

آبرسانی

قبل از آنکه به سراغ وسایل آرایش خود بروید ، یک لیوان آب بنوشید . اگر تمام شب را بیدار بوده اید ، بدن حتما کم آب شده است . این لیوان آب آشامیدنی باعث شادابی شما می شود و آرایش بهتر روی پوستتان می نشیند . اینکار همچنین برای باز گرداندن مواد مغذی به پوست های خشک و تشنه بسیار مناسب می باشد .

تیرگی اطراف چشم را بپوشانید

قبل از کانسیلر ، یک ماده ی سرد ، مثل یک تکه یخ و یا یک چای تی بگ سرد شده را به پوست زیر چشم خود بزنید . این سردی تیرگی و پف اطراف چشم را کاهش می دهد .این یک راه حل معجزه آسا برای از بین بردن پف چشم و حفظ ظاهر جوان چشم ها ، تنها در مدتی کوتاه ، محسوب می شود . جسم سرد خاصیت منقبض کنندگی دارد به مسطح شدن دوباره ی پوست چشمان خسته ی شما کمک می کند . اگر برای مدتی این کار را به صورت مداوم انجام دهید ، همیشه چشمانی جوان خواهید داشت.

از کانسیلر استفاده کنید

اکثر خانم ها به خوبی با کانسیلر آشنایی دارند . اگر شب گذشته خوب نخوابیده اید ، کانسیلر به شما کمک می کند تا تیرگی اطراف چشم و پژمردگی پوست اطراف لب و بینی ، که در اثر کم خوابی بوجود می آیند ، را بپوشانید . کانسیلر را مستقیما به پوست اطراف چشم و بینی و یا هر ناحیه ای از پوست بزنید تا سایه های تیره و رنگ پریدگی پوست خود را پنهان نمایید . فراموش نکنید باید کانسیلر را با یک براش و یا نوک انگشت با ملایمت روی پوست خود پخش نمایید . اگر لازم بود لایه ای دیگر از کانسیلر روی پوست بزنید .

چشم ها را خوشحال و سرزنده نشان دهید

بیشتر چشم ها هستند که خستگی شما را نمایان می سازند . بنابر این ، سرزندگی چشم ها را با یک مداد نقره ای که داخل پلک پایینی می کشید ، افزایش دهید . اینطور چشم ها باز تر و سرحال تر به نظر می آیند . برای نتیجه ی بهتر ، تنها خط مژه ی بالا و پایین را با مداد چشم ، مشکی کنید و این خط مشکی را در انتهای چشم با نوک انگشت به فرم سایه در آورید .

سایه های چشم پژمرده را کنار بگذارید

از یک رنگ با طراوت و روشن استفاده کنید ، نه تیره ، خصوصا اگر می خواهید خستگی چشم ها دیده نشود . روی رنگ روشن خود هم یه سایه ی طلایی بزنید تا درخشش را به چشمان خود باز گردانید .

فرمژه بزنید

حتی اگر وقت برای ریمل ندارید ، حداقل مژه ها را فر کنید . به محض استفاده از فرمژه ، چشم ها شاداب تر به نظر می رسند .

کمی رژ گونه به گونه ها بزنید

کمی رژگونه ی صورتی براق به گونه ها خود بزنید ، این بهترین روش برای باز گرداندن ظاهری با طراوت به پوست می باشد . رنگ های صورتی و هلویی ملایم ، برای شاداب تر نشان دادن چهره ضروری هستند .

لب ها باید مرکز توجه باشند

با استفاده از یک رژ لب مناسب ، توجه ها را از چشم های خسته ی خود منحرف سازید . یک قرمز شاد ، اما طبیعی ، معجزه می کند . این رنگ ، حتی اگر به سختی چشمان خود را باز نگه داشته اید ، شما را سرزنده نشان می دهد .