چه بخواهید چشمان خود را بزرگتر جلوه دهید و چه قصد دارید چشمانتان جلوه ای شاداب تر داشته باشند ، تکنیک های آرایشی برای این اهداف وجود دارند . هیچ یک از این تکنیک ها همیشه و برای همه به طور یکسان کار نمی کنند و کامل نیستند ، اما همیشه به کمی آزمون و خطا و تمرین برای برطرف کردن نواقص نیاز دارید . هیچ راه یا جراحی زیبایی نمی تواند سایز چشم ها را تغییر دهد ، اما برای ایجاد خطای دید و ایجاد جلوه ای بزرگتر از چشم ها ترفندهای آرایشی وجود دارند که در این قسمت به این ترفند ها می پردازیم .

همیشه ابروها را مرتب نگه دارید

حفظ شکل تمیز اما طبیعی ابروها موجب می شود چشمانتان بزرگتر به نظر آیند و چشم ها را مرکز توجه قرار می دهند . می توانید با ابروهای پر پشت و پهن هم همچنان توجه ها را به سمت چشم جلب کنید . فقط مطمئن شوید که ابروها در عین طبیعی بودن ، همیشه تمیز و مرتب هستند . ابروهای در هم ریخته و پر ،جلوه ای کوچکتر از چشم ها ایجاد می کنند .

از فرمژه استفاده کنید

می توانید با استفاده از مژه ها نیز چشمان خود را بزرگتر نشان دهید . به مژه ها فرمژه و سپس ریمل بزنید تا چشمانی باز و شاداب داشته باشید . اگر قبل از استفاده کمی فرمژه را با سشوآر گرم کنید نتیجه ی بهتری می گیرد و فر مژه ها نیز دوام بیشتری خواهد داشت .

حلقه های تیره ی اطراف چشم را محو کنید

تیرگی اطراف چشم باعث می شوند چشم ها خسته تر و کوچکتر به نظر آیند . پس از کانسیلر برای پوشاندن نواحی اطراف چشم استفاده کنید . بهترین رنگ کانسیلر برای پوشاندن این نواحی ، هلویی ، مرجانی و نارنجی است . رنگ باید متضاد خنثی و بی رنگی باشد .

خط چشم را تنها روی نیمی از چشم بکشید

چندین راه برای استفاده از خط چشم در جهت بزرگتر جلوه دادن چشم ها وجود دارد ، اما شما باید با توجه به فرم چشم ها و تجربه ای که تا کنون به دست آورده اید بهترین آنها را انتخاب نمایید . یک از این راهکارها استفاده از خط چشم تنها در نیمه ی خارجی چشم می باشد . این کار را می توانید هم در خط مژه های پایینی و هم مژه های بالایی انجام دهید . بهترین انتخاب به چشم های شما بستگی دارد .

خط چشم سفید

این یکی از قدیمی ترین ترفند های آرایشی برای بزرگتر نشان دادن چشم محسوب می شود و آرایشگران به شکل های مختلفی از آن استفاده می کنند . استفاده از کمی خط چشم سفید در گوشه ی داخلی چشم ها به سفیدی آنها می افزاید و آنها را بزرگتر جلوه می دهد .

روی مرکز چشم ها بیشتر تاکید کنید

می توانید به چشم ها ، از طریق تعیین محل درست استفاده از سایه ، جلوه ی بهتری ببخشید . ترفندی که آرایشگران از آن استفاده می کنند این است که در مرکز چشم به سایه تمرکز بیشتری می دهند و سپس آن را به سمت گوشه ها پخش و یا ترکیب می کنند . با این کار چشم ها شاداب تر به نظر می رسند .

گوشه ی چشم ها باید کمی روشن باشد

می توانید گوشه ی چشم ها را کمی روشن تر کنید تا توجه ها به سمت این قسمت از چشم کشیده شود و چشم ها بزرگتر به نظر آیند . ولی نباید زیاده روی کنید .

به بهترین نحو از سایه استفاده کنید

به اندازه ای که به رنگ سایه ها فکر می کنید ، به نوع استفاده و جایگاه آن نیز بیاندیشید . مثلا اگر سایه را به گوشه ی خارجی چشم و به سمت بالا بزنید چشم ها بسیار بزرگتر به نظر می آیند . جایگاه درست سایه را روی چشم های خود پیدا کنید

انتخاب رنگ درست سایه

بهتر است اول از این رنگ ها و یا سایه های بی رنگ به پلک بالایی بزنید ، سپس روی آن از سایه های رنگی استفاده کنید . این باعث ایجاد جلوه ای زیباتر از سایه های رنگی می شود و چشم ها را شاداب تر می نماید .

ترکیب رنگ های مختلف را تجربه کنید

می توانید با استفاده از سایه ی کم رنگ تر در گوشه ی داخلی چشم و پلک بالایی ، برای بزرگ تر جلوه دادن چشم ها ، استفاده نمایید . این نوع از پوشش سایه همان کار خط چشم سفید را انجام می دهد . فقط رنگی را انتخاب کنید که با رنگ چشمانتان سازگاری داشته باشد . همچنین می توانید به گوشه ی چشم ها کمی سایه ی سفید بزنید .