ابروها به چهره شما شکل و شخصیت می بخشند وبه همین دلیل نیازمند توجه خاص شما می باشند. با این مطلب همراه شوید تا راهکارهای رسیدن به ابروهای بی نقص و متناسب با چهره ی خود را بیابید .

 

از حرکات مقطع  بریده بریده استفاده کنید

 

چه بخواهید داخل ابروها را با وسایلی مانند مداد ، سایه و یا ژل ابرو پر کنید و یا تنها برای آنها کادر بکشید ، باید حرکات دست شما تقلیدی از موهای ریز ابرو را ایجاد نمایند و به این منظور بهتر است از خطوط ریز ، از هم جدا و بریده بریده با مداد و یا براش مورب سایه ی ابرو استفاده کنید و تمام خطوطی که می کشید در جهت رویش موهای طبیعی ابروهای خودتان باشند .

 

دم ابروها را در حد متعادل نگه دارید

 

اگر دم ابروها بیش از حد بلند باشد ، صورت شما شکسته و افتاده به نظر می رسد ابروها باید در جایی تمام شوند که چهره را بازتر و شاداب تر نشان دهند . برای آنکه بدانید انتهای ابروها باید دقیقا در چه نقطه ای باشد ، یک مداد را از سوراخ بینی به سمت چشم خود جهت دهید . جایی که مداد با استخوان ابرو برخورد می کند ، انتهای ابروها است .

 

کمان ابروها باید طبیعی باشد

 

کمان های زاویه دار چهره ای متعجب و حتی عصبانی برای شما خلق می کنند ، حتی وقتی اصلا عصبانی نیستید ! اگر شما مادرزادی چنین ابروهایی ندارید ، برای تعین میزان کمان و محل زاویه دار شدن آنها یک مداد چشم را بردارید و از سوراخ بینی به سمت چشم جهت دهید تا به مرکز چشم ها برسید . این دقیقا جایی است که می توانید برای ابروها کمانی طبیعی و متناسب ایجاد نمایید .

 

از خطوط غیر طبیعی اجتناب نمایید

 

بجای استفاده از خطوط طولانی و یکدست ، خطوطی را برای شکل دادن به ابروها بکشید که شبیه به موهای ریز ابرو باشند . حال برای اینکار می توانید هم از مداد ، هم از سایه و هم از ریمل ابرو استفاده نمایید .

 

به ابروها شکل بدهید

 

برخی از انواع ابروها شکلی نسبتا منظم و پر دارند . اما باید به ابروهای نامنظم ، کمی نظم و ترتیب ببخشید . در صورتی که به یک آرایشگر دسترسی ندارید و یا دوست دارید خودتان به ابروها رسیدگی کنید ، از شکل خود ابروها، یعنی جایی که حجم موهای ابرو بیشتر است ، پیروی نمایید و بقیه ی موهای اطراف ابرو را با یک موچین بردارید .

 

به فکر قسمت های خالی ابروی خود باشید

 

اگر قسمتی از ابروهای شما خالی است و یا در گذشته ابروهای خود را بیش از اندازه با موچین برداشته اید و حال ابروها نازک و کم پشت شده اند ، قسمت های خالی را با یک براش مورب و سایه پر کنید و سپس با ریمل ابرو پودر سایه را فیکس نمایید .

 

به جای هایلایتر از کانسیلر استفاده کنید

 

استفده از یک هایلایتر و یا مداد روشن زیر و بالای ابروها ، جلوه ای غیر طبیعی از خطوط اطراف ابروها ایجاد می نماید . به جای این نوع مداد ، از کانسیلری استفاده کنید که یکی دو درجه ی از پوست شما روشنن تر باشد .

 

داخل ابروها را با میزان کمی از مواد آرایشی پر کنید

 

استفاده ی بیش از حد از هر نوع لوازم آرایشی نتیجه ی عکس خواهد داشت . اما چطور می توانید ابروهای پر تر اما طبیعی داشته باشید ؟ برای پر کردن نقاط خالی ازابروها ، ترفند هایی وجود دارند که در این مطلب کم و بیش به آنها اشاره کردیم ، اما اگر فقط می خواهید ابروهایتان کمی پر تر به نظر برسند ، ریمل ابرو وسیله ی آرایشی است که باید از آن استفاده کنید .

 

خطوط را محو کنید

 

یکی از مهمترین نکات در آرایش ابروها این است که با استفاده از یک مداد خطوط پایین ابرو را کمی پر رنگ نمایید . اما فراموش نکنید این خطوط باید به سمت بالا و با وسیله ی مناسب مثل یک براش اسپویل کشیده و محو شوند تا قابل تشخیص نباشند .