آرایشگری یکی از هیجان انگیز ترین مشاغل دنیا است . آرایشگران حرفه ای همیشه از آخرین محصولات زیبایی مطلع هستند و تمام روز را صرف رسیدگی به ظاهر افراد مختلف می کنند . آنها همچنین تمام وقت دنبال ترفند های جدید و کاربردی هستند. حتما تعدادی از ما به آرایشگری علاقه ی زیادی داریم اما متاسفانه زمان لازم برای یادگیری را پیدا نمی کنیم . اگر شما هم مثل من بدنبال ترفند هایی هستید که آرایشگران حرفه ای برای انجام یک میکاپ بی نقص بکار می گیرند با این مطلب همراه شوید .

 

از دو رنگ مختلف برای رژ گونه استفاده کنید

اگر می خواهید رنگ گونه هایتان نشانی از شادابی و جوانی پوست شما  در عین طبیعی بودن به همراه داشته باشد ، از دو رنگ مختلف استفاده کنید . صورتی و یا قرمز باید روی برجستگی گونه باشد ، اما رنگ های طیف نارنجی و هلویی در امتداد خط استخوان گونه کشیده شوند .

 

چطور از کانسیلر دور چشم استفاده کنید ؟

این مورد رازی است که بیشتر افراد مشهور از آن آگاه هستند. برای پوشاندن تیرگی اطراف چشم ها ، آنها کانسیلر را مستقیما روی تیرگی ها نمی زنند . باید کانسیلر را کمی پایین تر از تیرگی ، بالای گونه ها و به فرم یک مثلث روی پوست بزنید . به این ترتیب نور به سمت بالا بازتاب پیدا می کند و تیرگی دور چشم را می پوشاند .

 

چطور مژه های خود را حالت دهید ؟

این یکی از بهترین ایده ها در آرایش است . متخصصان آرایشی پیشنهاد می دهند برای استفاده از ریمل اول قسمت متصل کننده ی برس به در ریمل را از ریشه روی مژه ها قرار دهید و آنها را به عقب برانید . بعد از برس برای پخش کردن مایع ریمل از ریشه تا نوک مژه ها استفاده کنید .

 

چطور خط چشم بکشید ؟

هنگام کشیدن خط چشم نباید دنبال خطوط عجیب و غریب و رنگ بخشیدن به اطراف چشم ها باشید . می توان از خط چشم تنها برای برجسته سازی حالت طبیعی چشم ها استفاده کرد. برای این کار ، باید خط چشمی را انتخاب نمایید که با آن به راحتی میزان ضخامت خطی که می کشید قابل کنترل باشد . به خاطر بسپارید ، اگر چشمانی نزدیک به هم دارید ، باید قسمت انتهای خط چشم شما کمی ضخیم تر باشد و بر عکس .

 

چطور می توان ماندگاری ریمل را افزایش داد ؟

آرایشگران حرفه ای برای آنکه ریمل در حال اتمام را دوباره زنده کنند ، چند قطره محلول سالین در آن میریزند !

 

چطور رژ لب قرمز را برای مدت طولانی تر نگهدارید ؟

اگر می خواهید رژ قرمز روی لب های شما ماندگاری بیشتری داشته باشد ، باید قبل از رژ لب ، یک مداد لب قرمز روی تمام سطح لب ها بکشید و بعد رژ لب قرمز بزنید . روی رژ لب دوباره از یک لایه مداد قرمز استفاده کنید و روی آن دوباره ی رژ لب بزنید .

 

چطور پف و خستگی چشم ها را از بین ببرید ؟

متخصصان آرایشی می گویند در مواقع ضروری می توانید چند قطره  از قطره ی مایع چشم روی پوست زیر چشم ها بریزید . این مایع سریعا پف چشم را از بین می برد .

 

همیشه به پوست خود برسید

بسیاری از آرایشگران معتقدند یک آرایش خوب از پوست آغاز می شود . همیشه قبل از آرایش کمی مرطوب کننده ی سبک به پوست خود بزنید و بعد از فاندیشن و روی آن پودر استفاده نمایید . این کار به پوست شما ظاهری سلامت و جوان می بخشد .

 

برای طبیعی تر شدن ، کک و مک به پوست خود اضافه کنید !

اگر ظاهری کاملا طبیعی و جوان می خواهید ، با یک مداد ابروی بسیار کمرنگ چند نقطه ی ریز و نامحسوس مثل کک و مک روی گونه ها و بینی ایجاد کنید .

 

همیشه مرز رنگ ها را از بین ببرید

برای داشتن آرایشی بی نقص ، هنگام استفاده از فاندیشن و دیگر مواد آرایشی مثل کانسیلر و رژ گونه ، مرز رنگ ها را محو و نامحسوس نمایید . برای این کار می توانید از براش های آرایشی که کمی مرطوب شده اند استفاده کنید .