خیلی از خانم ها تمامی ترفند ها و نکات آرایشی را رعایت می کنند و صبح ها بعد از یک آرایش بی نقص منزل خود را ترک می نمایند . اما با گذشت چند ساعت چهره ی بی نقص آنها به یک چهره ی در هم ریخته و خسته تبدیل می شود . اگر شما هم تجربه ای مشابه داشته اید این مطلب را بخوانید تا آرایش خود را در طول روز حفظ کنید .

 

پوست باید برای آرایش آماده باشد

شما باید قبل از آرایش پوست را با لایه بردارهای ضعیف و از بین بردن سلول های مرده ی پوست آماده کنید . یک اسکراب ملایم می تواند این کار را به راحتی انجام دهد و یا تنها کمی از پاکننده ی همیشگی خود را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتن ترکیب کنید و با لیف و یا یک پارچه ی مشابه آغشته به این ترکیب پوست خود را به آرامی ماساژ دهید . دقت کنید که ماساژ در لایه برداری باید به شکل دورانی باشد .  

 

قبل از هر چیز مرطوب کننده بزنید

یکی از قدیمی ترین ترفندها برای آنکه آرایش خود را در طول روز حفظ کنید ، استفاده از مرطوب کننده است . قبل از استفاده از هر وسیله ی آرایشی پوست خود را مرطوب کنید . این کار به پوست جلوه ای صاف و بی نقص می بخشد و آن را برای استفاده از فاندیشن آماده می سازد .

 

از یک پرایمر استفاده کنید

برای افزایش ماندگاری آرایش ، همیشه قبل از فاندیشن به فکر پرایمر باشید . این کار پایه ی آرایش شما را مستحکم می کند و آن را برای حفظ آرایش در طول روز آماده می سازد .

 

محصولات ضد آب

اگر بخواهید آرایش خود را در طول روز مثل دقیقه ی اول بی نقص و زیبا حفظ کنید ، شاید محصولاتی با قیمت بیشتر ارزش خرید داشته باشند . خصوصا برای ریمل و خط چشم همیشه قبل از خرید برای پیدا کردن بهترین محصولات تحقیق کنید . اما برای ماندگاری هر چه بیشتر ریمل روی مژه ها ، نوع ضد آب آنها کاربردی تر خواهد بود .

 

فرمژه را قبل از ریمل بزنید

اگر برایتان امکان دارد قبل از استفاده فرمژه را به کمک سشوآر کمی گرم کنید . ( گرما نباید زیاد باشد ، در واقع فرمژه نباید داغ شود .) سپس فرمژه را روی مژه ها سه بار متوالی و در قسمت های مختلف مژه فشار دهید : یکبار ریشه ، یکبار ساقه و یکبار نزدیک به نوک مژه ها . این کار به ایجاد جلوه ای طبیعی از فر مژه ها کمک می کند  . در این صورت فر مژه نیز برای مدت زمان بیشتری باقی می ماند .

 

چطور مژه های ضخیم ترری داشته باشید ؟

البته یک راه حل خرید ریمل حجم دهنده است ، اما شما همچنین می توانید ترفند دیگری را برای جلوه ای پر پشت از مژه ها  بکارگیرید . قبل از استفاده از ریمل کمی پودر صورت یا همان پنکیک به مژه ها بزنید . برای این کار می توان از یک برس ریمل تمیز استفاده کرد . فقط حتما حین استفاده از پودرچشم ها را ببندید . سپس به مژه ها ریمل بزنید . این راهکار ساده حجم مژه ها را افزایش می دهد .

 

آرایش چشم ماندگار

یکی از بهترین کارها برای افزایش ماندگاری آرایش چشم ها استفاده از پرایمر و کانسیلر روی پلک ها قبل از سایه و خط چشم است . این کار همچنین جلوه ی زیباتری به سایه می بخشد .

 

به جای انگشتان از براش استفاده کنید

استفاده از براش به جای انگشتان ماندگاری آرایش را افزایش میدهد . زیرا براش ها لایه ی ظریف تر از کرم و یا کانسیلر روی پوست ایجاد می کنند و لایه های نازک ، کمتر باعث تجمع چربی روی پوست می شوند .

 

افزایش ماندگاری آرایش لب ها

به عنوان راهکار اول می توانید قبل از رژ به لب ها کانسیلر بزنید و سپس روی آن را با رژ لب یا برق لب بپوشانید .

اما به عنوان راهکار دوم ، ابتدا کانسیلر را به تمام قسمت های لب بزنید ، بعد روی آن را با مداد لب پر کنید و سپس رنگ رژ دلخواه خود را بزنید . بعد از مدتی باز هم لب ها را با یک لایه ی دیگر از رژ لب بپوشانید . مطمئن باشید که رژ تمام طول روز باقی خواهد ماند .

 

آرایش اندازه

فکر نکنید هر چه مواد آرایشی مورد استفاده بیشتر باشد ، آرایش ماندگار تری خواهید داشت . آرایش به اندازه  همیشه ماندگاری بیشتری دارد . خصوصا درباره ی استفاده از فاندیشن ، کانسیلر و کرم پودر ، هرچه از این محصولات بیشتر استفاده کنید ، آرایش غیر طبیعی و ماسک گونه تر خواهد . فاندیشن را به همه ی قسمت های پوست نزنید ، تنها قسمت های مورد نیاز مثل جوش و کک و مک  و قرمزی ، آن هم با براش ، نه دست ! پودر ها هم تنها برای قسمت هایی هستند که چرب می شوند ، مثل پیشانی و روی بینی .