قطعا همه ی خانم ها از ظهور آرایش های محو و نچرال در صنعت  مد بسیار خوشحال هستند . این نوع از آرایش روی نقاط قوت چهره ی شما ، بدون آنکه از مواد آرایشی زیادی استفاده کند ، تمرکز دارد . اما حتی اگر به آرایش های اسموکی و مدیوم علاقه مند باشید ، باید ها و نباید هایی وجود دارند که یک آرایش خوب و طبیعی را از یک آرایش غیر حرفه ای متمایز می کنند . در این قسمت نکاتی را که برای داشتن یک آرایش طبیعی به آنها نیاز دارید ، با شما مطرح می کنیم :

 

مراقب پوست خود باشید

میکاپ همیشه با بحث مراقبت و رسیدگی به پوست آغاز می شود . شما به راحتی می توانید تفاوت بین پوستی که مرتبا با مرطوب کننده و لایه برداری از آن مراقبت شده و پوست خسته و پژمرده را از هم تشخیص دهید . از طرفی دیگر هدف یک آرایش طبیعی استفاده ی بیش از حد از رنگ و خطوط نیست ، بلکه پوشاندن ایرادهای چهره است . بنابراین کانسیلر قطعا باید بخشی از آرایش شما باشد ، اما بجای استفاده ی همیشگی و مداوم از کرم های گوناگون و کانسیلر ، برای تغذیه و رسیدگی به پوست خود وقت بگذارید . بهتر است قبل از آرایش جوش های سر سیاه و منافذ باز پوست را از بین ببرید و به این ترتیب با کمترین آرایش زیباترین پوست و چهره را خواهید داشت .

 

از لایه های کرم بپرهیزید

قوانین استفاده از لوازم  آرایشی امروزه به قوانین جهانی تبدیل شده است . اما اجازه دهید فعلا تنها به فاندیشن بپردازیم . حتما شنیده اید که ترتیب درست استفاده از لوازم آرایش اینگونه است : اول پرایمر ، بعد کانسیلر و سوم فاندیشن . اما آیا صورت شما به تمامی این لایه ها نیاز دارد ؟ پرایمر چین و چروک ها را می پوشاند و پوست را صاف و یکدست می کند .درباره ی کانسیلر نیز باید بگوییم تنها یک یا دو نقطه از کانسیلر روی پوست بسیاری از خانم ها کافی است ، مگر آنکه به مهمانی افراد مشهور دعوت باشید و دوربین ها دائما از شما عکس بگیرند ! به طور کلی شما زمانی به این میکاپ سنگین نیاز دارید که دائما در معرض شکار دوربین ها باشید . زیرا به پوست و آرایش بی نقص در این زمان نیاز دارید . اما به طور کلی شما خیلی راحت می توانید استفاده از این سه مدل کرم را نادیده بگیرید و تنها از یک کرم با تناژ مناسب استفاده نمایید . اگر پوست شما چرب است و بعد از مدتی براق می شود ، روی این کرم کمی پنکیک بزنید .

 

چطور قرمزی پوست را بپوشانید

شما به دنبال ظاهری طبیعی هستید و باید این موضوع را در نظر بگیرید که گاهی ، چه خوشایند و چه ناخوشایند ، گرما و یا سرمای شدید باعث قرمزی گونه ها می شود . برای جلوگیری از این مشکل از رنگی نزدیک به لبهای خود برای گونه ها استفاده کنید . این رنگ باید کاملا طبیعی باشد ، نه همرنگ رژ لب تیره و پر رنگتان . مثلا هلویی ملایم رنگ بسیار مناسبی است . اما محل درست استفاده از این رنگ تنها گل گونه ها نیست . کمی از رژگونه ی خود به خط بینی ، چانه و کمی هم روی پیشانی خود بزنید . نکته ی دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که از رژگونه ی براق و اکلیلی استفاده نکنید . اکلیل و شاین هیچوقت بخشی از یک آرایش طبیعی نخواهند بود .

 

از رنگ های واقعی استفاده کنید

بهترین رنگ سایه برای چشمان قهوه ای چیست ؟ احتمالا قهوه ای ؟ و یا شاید سایه ی آبی برای چشمان آبی ! اما اینطور نیست . به طور کلی سایه های آبی و سبز هیچوقت طبیعی به نظر نمی رسند . پس اگر به دنبال یک آرایش نچرال هستید ، این رنگ ها را فراموش کنید . برای چشمان قهوه ای رنگ هایی مثل طلایی و برنزه ی متالیک انتخاب های خوبی بشمار می روند . اما اگر چشمان آبی دارید احتمالا قهوه ای و رنگ های گرم مناسب خواهند بود . زیرا این رنگ ها آبی زیبای چشمان شما را بیشتر نمایان می کنند . اما برای چشمان سبز سایه ی هلویی زیبا است . می توانید تمام این رنگ ها را فراموش کنید و تنها سایه ای را بردارید که کمی از رنگ پوستتان تیره تر باشد و جلوه ای طبیعی تر از آرایشتان به نمایش بگذارد .