چرا ریمل خانگی؟ بیشتر بانوانی که عادت به آرایش دارند، در روزهای عادی تنها از یک ریمل و یک رژلب و رژگونه استفاده می کنند و هر روز از این مواد استفاده می کنند. پس حتما خوشحال خواهند شد اگر بشنوند این مواد علاوه بر زیبایی می تواند مفید نیز باشد.

در ساخت ریمل های صنعتی چه موادی به کار رفته است؟

تاریخچه استفاده از ریمل به مصر باستان بر می گردد. بیشتر فرمول ها از یک دستور پایه پیروی می کنند:

رنگدانه، روغن و موم. اما اکثر ریمل هایی که امروزه در بازار هست، حاوی مواد غیر مجاز هستند. برخی از این مواد، در آزمایشگاه مورد آزمایش قرا گرفته و بتعث سرطان در موش های آزمایشگاهی شده است. استفاده از ریملی که تمامی مواد آن ارگانیک باشد، طبیعتا بهتر است. ریمل های صنعتی گاهی باعث خارش، سوزش و قرمزی چشم می شوند. این واکنشها معمولا به دلیل وجود متیل پارابن، پودر آلومینیوم، بوتیل پاراپن یا الکل و بنزیلی است که اغلب در ریمل یافت می شوند. طرز تهیه ریمل خانگی بسیار آسان بوده و سخت ترین قسمت آن، ریختن ریمل درون تیوب مخصوص ریمل است.

mascara

مواد مورد نیاز

2 قاشق چایخوری روغن نارگیل

4 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا

نیم تا 1 قاشق چایخوری پودر موم (wax)

1تا2 کپسول ذغال فعال برای رنگ مشکی و پودر کاکائو برای رنگ قهوه‌ای

یک ظرف ریمل تمیز

با توجه به تغییرات دما در نقاط مختلف کره زمین و مایع بودن روغن نارگیل در درجه حرارت بالا، می توانید مقدار پودر موم را در ریمل بیشتر کرده تا ماندگاری آن روی چشم بیشتر شود. همچنین اگر ریمل ضد آب می خواهید نیز می توانید این ماده را بیشتر استفاده کنید.

ذغال فعال را می توانید از عطاری ها و فروشگاه های لوازم آرایشی تهیه کنید. توجه کنید که ذغال فعال با ذغالی برای کباب استفاده می کنید بسیار متفاوت است.

ابتدا روغن نارگیل و ژل آلوئه ورا و موم را همراه باهم درون ظرف ریخته و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا زمانی که موم کاملا ذوب شود، هم بزنید. سپس مخلوط را از روی حرارت بردارید. کپسول های ذغال فعال یا پودر کاکائو را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. اگر سرنگ در دسترس دارید که کار شما راحت تر است. اگر سرنگ ندارید، اجازه دهید مخلوط خنک شده، سپس درون یک کیسه پلاسستیکی ریخته و در یک گوشه جمع کنید. سوراخی ریز در آن ایجاد کرده و مواد را از طریق آن به درون ظرف مخصوص ریمل منتقل کنید. این ریمل را می توانید 6 ماه نگهداری کرده و هنگامی که بوی آن تغییر کرد، دیگر قابل استفاده نیست. ریمل محل مناسبی برای رشد باکتری است، پس در استفاده از آن دقت کنید. همچنین دقت کنید که در ظرف را خوب ببندید تا زود خشک نشود.