میکاپ می تواند بهترین دوست و بدترین دشمن جوانی چهره شما باشد. اگر می خواهید مطمئن باشید که آرایش صورتتان، سن شما را بیشتر نشان نمی دهد، با ما همراه باشید و ترفند های زیر را به کار ببرید.

استفاده از تکنیک های آرایشی تکراری که مدت زمان زیادی فقط با استفاده از آن آرایش کرده اید، می تواند باعث پیرتر نشان دادن شما شود. قبل از خریداری لوازم آرایش جدید، ابتدا یاد بگیرید چگونه تکنیک های خود را تغییر دهید و چهره خود را از تکراری بودن خلاصی بخشید. برای این امر، ترفند های زیر را دنبال کنید.

اشتباه اول: میکاپ روی صورت خشک

36pic2

راه کار: پوست دهیدراته (خشک)، باعث عمیق تر نشان داده شدن خطوط و چین های صورت، به خصوص خطوط روی پیشانی، بین دو ابرو و خط خنده، خواهد شد. رطوبت باعث پر شدن خطول شده و چین و چروک ها را به طور موقت برطرف می سازد. اگر می خواهید پس از آرایش، پوستی صاف داشته باشید، از یک مرطوب کننده و کرم دور چشم مناسب پوست خود قبل از شروع به میکاپ استفاده کنید.

اشتباه دوم: زدن ریمل روی مژه های پایین

36pic2

راه کار: زدن ریمل روی مژه های پایینی چشم ها، باعث بیشتر نشان داده شدن چین و چروک های دور چشم می شود. این کار باعث توجه بیشتر به این ناحیه شده و چشم ها رت پایین افتاده نشان می دهد. به جای ریمل زدن به مژه های پایینی، تمرکز بیشتری روی مژه های بالایی قرار داده و از فرمژه و ریملی فوق العاده مشکی برای بهتر نشان دادن مژه ها استفاده کنید. اگر مژه های پایینی شما رنگ روشنی دارد، می توانید از ریمل های قهوه ای با برس جدا کننده و سبک برای طبیعی به نظر رسیدن، استفاده کنید.

اشتباه سوم: استفاده از کرم پودر ها و پنکیک های کاملا پوشاننده (فول کاور)

36pic4

راه کار: کرم پودرهای غلیظ، دارای مواد خشک کننده پوست مانند زینک هستند و باعث فرو رفتن کرم درون خطوط ظریف شده و آنها را عمیق تر و بزرگتر نشان می دهد. کرم پودرهای سبک تاثیر بهتری دارد. و یا از پرایمر و مرطوب کننده استفاده کنید. ابتدا از پرایمر های خمیری استفاده کرده سپس مرطوب کننده بزنید. اگر می خواهید از پودر فیکس نیز استفاده کنید، برای تازه نگه داشتن آرایش خود در طول روز چند بار با اسفنج مرطوب به آرامی روی پوست خود ضربه زده و پوست خود را شاداب نگه دارید.

اشتباه چهارم: صرف نظر کردن از خط لب

36pic5

راه کار: استفاده از مداد  های لب، یکی از مسائل مورد بحث در امر آرایش است. خط لب ها از یک طرف باعث می شود که رژلب روی پوست اطراف لب روان نشود، و از طرفی دیگر باعث قدیمی به نظر رسیدن آرایش خواهد شد. راه کار واضح است: استفاده از مداد لب های ضد آب. ابتدا خط لب را کشیده سپس به وسیله مقداری پود فیکس یا پنکیک پودری آن را فیکس کنید. برای طبیعی بودن آرایش، سعی کنید از خط لب هایی که به رنگ طبیعی لب شما نزدیک است، استفاده کنید.

اشتباه پنجم: استفاده از رژلب مات

36pic6

راه کار: شاید فکر کنید که رژلب های مات باعث کمتر نشان دادن خطوط و عدم جلب توجه به چین و چروک ها خواهد شد. اما باید گفت که رژلب های مات، باعث خشکی بیشتر شده و خطوط و چین ها را عمیقتر نشان داده و بیشتر جلب توجه خواهد کرد. اطمینان حاصل کنید که قبل از رژلب زدن، لب های شما مرطوب باشد. می توانید از لایه بردار عسل و شکر برای لایه برداری و آبرسانی به لب ها استفاده کنید و یا از نرم کننده لب یا کرم ضد چروک دور چشم روی لب ها استفاده کنید.

اشتباه ششم: استفاده از سایه چشم های براق و اکلیل دار

36pic11

راهکار: هر کس که عاشق الماس است، می گوید، هرچی براق تر و درخشنده تر باشد، باارزش تر نیز هست. اما باید گفت درخشندگی برای الماس خوب و برای چین و چروک ها بد است. برای پرهیز از بزرگنمایی چین ها و خطوط اطراف چشم، از استفاده از سایه های رنگین کمانی و براق و متالیک اجتناب کنید چون باعث بیشتر نمایان شدن چین ها و افتاده نشان داده شدن پوست اطراف چشم می شود. در عوض از سایه های با رنگهای خاکستری قهوه ای برای محو کردن چروک پوست اطراف چشم ها استفاده کنید. از سایه ای نزدیک به سایه استفاده شده در پشت چشم، برای رنگ دادن به پلک پایین نیز برای طبیعی تر شدن میکاپ خود استفاده کنید. برای بلندتر نشان دادن پشت چشم، از یک سایه بسیار روشن در زیر ابرو ها نیز می توانید استفاده کنید.

اشتباه هفتم: استفاده از پود مات کننده در کل صورت

36pic8

راه کار: مات کردن پوست به وسیله پودر، از براق شدن پوست جلوگیری می کند، اما باعث نمایان شدن اغراق آمیز خطوط در قسمت های خشک صورت به ویژه قسمت پیشانی خواهد شد. اگر می خواهید از برق زدن پوست خود جلوگیری کنید، از پودر های حاوی رنگدانه های منعکس کننده نور استفاده کنید و آن را به طور آزادانه و نامرتب روی پوست بزنید تا از نمایش خطوط پوست جلوگیری شود.

اشتباه هشتم: استفاده از رژگونه با رنگ نا مناسب

36pic9

راه کار: رژ گونه چه کاری برای محو کردن چروک زیر و دور چشم می کند؟ رنگ مورد استفاده در رژگونه، تاثیر زیادی در نمایان و عدم نمایان کردن چروک ها دارد. معمولا رنگ هایی با تناژ طلایی و براق باعث می شود، تمرکز از چین و چروک های صورت دور شود.

تکنیک رژگونه زدن به این صورت است که ابتدا لبخند زده و روی سیب های ایجاد شده روی صورت را رنگ بزنید. قلم را از گونه به سمت گوشه خارجی منتهی به گوشه چشم خارجی بزنید. کشیدن رژ گونه به سمت بالا، باعث کشیده شدن پوست به همان سمت می شود. فقط فراموشش نکنید که خوب باید محو شود. زیرا هر گونه خط اضافی، باعث تاثیر معکوس خواهد شد.

اشتباه نهم: بیش از حد برنز کردن

36pic7

راه کار: اگر به سلبریتی ها و افراد معروف جوان توجه کنید، متوجه خواهید شد که وقتی از مقدار زیادی برنزه کننده استفاده می کنند، بسیار بیشتر از سن واقعی خود نشان می دهند. این موضوع به این دلیل است که برنزه کننده های سنگین باعث تیره تر و نمایان تر شدن خطوط صورت خواهد شد. برنزه کننده ها در صورت استفاده درست در کانتور کردن صورت می توانند باعث کشیده نشان دادن صورت و گردن خواهد شد. هدف از تیره کردن ایجاد سایه است. با نوع مات یا پنکیک های پودری تیره تر از کرم پودر خود استفاده کنید. از پودر برنزه در قسمت خط گونه و بالای شقیقه ها، زیر استخوان فک و چانه استفاده کنید. این کار باعث لاغر نشان دادن صورت شده و چروک های گردن را نیز محو می کند.