ممکن است لوازم آرایش و براش های آرایشی خود را بیار گران قیمت خریداری کرده و بسیار زیبا باشد. اما خبر بد آن است که بدانید ممکن است لازم باشد آنها را دور انداخته و دیگر استفاده نکنید. برخی لوازم آرایش مدت زمان بیشتری می مانند و برخی کمتر. معمولا لوازم آرایش طبیعی به دلیل کمتر بودن مواد نگهدارنده، تاریخ انقضای کوتاه تری دارند. بنابراین بهتر است تاریخ دقیق خرید لوازم آرایش را به یاد داشته باشید و یا روی ظرف آن یادداشت کنید. برخلاف مواد غذایی، لوازم آرایش تاریخ انقضا روی بسته بندی ندارند. برای نگهداری بیشتر لوازم آرایشتان بهتر است آنها را در دمای خنک نگهداری کرده و پس از هر بار استفاده در آنها را کاملا ببندید.

پس از خواندن این مطلب خواهید توانست لوازم آرایش فاسد شده را تشخیص دهید.

بوی رژ لب هنگام اتمام تاریخ انقضا تغییر می کند

رژلب یک جز جدانشدنی از آرایش است و بیشتر افراد از رژلب، برق لب و مرطوب کننده های لب همیشه استفاده می کنند و ای کار را بدون دقت و توجه انجام می دهند. اگر رژلبتان کوچکترین تغییری در بو داشت، دیگر آن را استفاده نکنید. برای مانگاری بیشتر رژلب سعی کنید هنگام سرماخوردگی و آنفولانزا از آنها استفاده نکنید و همچنین پس از هر بار استفاده، سطح آن را با دستمال تمیز کنید تا باکتری ها را پاک کنید. و همچنین رژلب را کنار بخاری یا داخل ماشین قرار ندهید.

کرم پودر های فاسد به حالت بریده بریده در می آیند

مدت زمان ماندگاری کرم پودر ها مانند سایر لوازم آرایشی بستگی به مواد تشکیل دهنده آنها دارد. کرم پودر های چرب بیشتر از کرم پودر های پایه آب ماندگاری دارند. اما بیشتر آنها یک سال تا 18 ماه پس از اولین مصرف، می توانند در کیف لوازم آرایش شما باقی بمانند. کرم پودر ها وقتی فاسد می شوند حالت گچی به خود گرفته و مایع یک دست آن به حالت نیمه جامد در می آید، همچنین بو و رنگ آنها نیز ممکن است تغییر کند.

در استفاده از لوازم آرایش چشم حساسیت بیشتری به خرج دهید

مدادهای چشم برای کشیدن خط درون چشم و پشت پلک استفاده می شوند. مدادها، مدت بیشتری می توانند مورد استفاده قرار گیرند به شرط آنکه قبل از ر بار استفاده آن ا کاملا تیز کنید تا آثار استفاده قبلی از سطح آن زدوده شود. همچنین در استفاده از سایه چشم، توجه کنید که براش سایه حتما تمیز باشد و پس از هر بار استفاده با آب گرم آن را شستشو دهید.

یکی از ابزار آرایش چشم که باید دقت بیشتری در استفاده از آن داشته باشید، ریمل است. براش ریمل درون مایع قرار گرفته و درون آن می ماند. بنابراین باکتری هایی که از روی مژه ها جمع می کند را در فضای داخل ریمل محبوس می کند. سعی کنید قبل از ریمل زدن مژه های خود را تمیز کرده و هر 4 تا 6 ماه یک بار، ریمل خود را تعویض کنید.