آرایش چشم اسموکی بسیار آسان تر از ظاهرش است. این آرایش فریبنده را در 5 مرحله می تانید انجام دهید. این روش آرایش آسان توسط یک آرایش گر حرفه ای آموزش داده شده که با استفاده از آن نیازی به آرایشگر نخواهید داشت.

مرحله اول: سایه سفید

با استفاده از یک براش کوچک به گوشه داخلی پشت پلک تا زیر استخوان ابرو سایه سفید بزنید. با سفید کردن گوشه داخلی پشت پلک توجه را به جای قسمت تیره زیر چشم به قسمت سفید پشت چشم جلب کرده و سفید کردن زیر استخوان ابرو باعث کشیده شدن چشم ها به سمت بالا خواهد شد. برای دقیق تر شدن کار می توانیدر آخر با استفاده از انگشت سایه سفید را به گوشه چشم خود هدایت کنید.

مرحله دوم:سایه مشکی

سایه سیاه معمولا در پالت های سایه ممکن است ترسناک به نظر برسد. اما با راهکار درست هرکسی می تواند از آن استفاده کند. با استفاده از یک براش کوچک از بالایی ترین و خارجی ترین قسمت پشت پلک شروع کرده و سایه مشکی بزنید. سایه مشکی باعث می شود چشم ها به هم نزدیک تر دیده شوند. اگر چشم های ریزی دارید، سایه مشکی را از قسمت بیرونی تری از پشت چشم شروع کنید.

مرحله سوم: محو کردن

با استفاده از یک پد پنبه ای از قسمت بالایی پلک شروع کرده و سایه مشکی و سفید را با یکدیگر مخلوط کنید تا حالت دودی بگیرد و همچنین سایه مشکی را از پشت پلک بیرون کشیده تا چشم را درشت تر نشان دهد.

مرحله چهارم: فر کردن مژه ها

برخی هنگام فر کردن مژه ها، سرتاسر مژه ها را فر می کنند. اما فر کردن مژه های یک سوم خارجی مژه های بالایی باعث ایجاد مژه های پرپشت خواهد شد.

مرحله پنجم: ریمل

اکنون مژه های فر شده دارید که نیاز داریم مقداری حجم به آنها دهید. حجم بیشتر مژه های در یک سوم خارجی، باعث می شود چشمان درشت تری داشته باشید. ابتدا لایه کمی ریمل به سرتاسر مژه ها زده و یک سوم خارجی مژه ها را مشکی تر کرده و بیشتر حجم دهید. ریمل تاثیر زیادی در زیبایی مژه ها و چشم ها دارد.