ساخت لوازم آرایش خانگی بسیار هیجان انگیز است. از ساخت آن توسط خودتان افتخار کرده و صرف هیچگونه هزینه ای برای آن باعث خوشحالی خواهد شد. رژگونه یکی از محصولات آرایش است که کمتر مصرف می شود. و استفاده از آن باعث شادابی و طراوت چهره می شود. اگر علاقه مند به استفاده از رژ گونه هستید، حتما نمونه دستساز آن توسط خودتان را امتحان کنید.

روش اول

یکی از رژگونه های قدیمی خود را انتخاب کرده و آن را به پودری یک دست تبدیل کنید. سعی کنید از رژگونه های مات و فاقد ذرات درخشان استفاده کنید. رژگونه طبیعی به رنگ صورتی و هلویی است که فاقد زرق و برق باشد. یک ظرف تمیز برداشته و پودر را در آن ریخته و یک قاشق ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. آن را روی پوست امتحان کنید. اگر رنگ آن کم بود پودر بیشتر و اگر پررنگ بود ژل آلوئه ورای بیشتری به آن اضافه کنید.

روش دوم

در این روش می توانید از سایه چشم های قدیمی مات استفاده کنید. می توانید از رنگ های صورتی و برنز نیز بهره ببرید. آن را کاملا پودر کرده و به مقداری ژل مرطوب کننده اضافه کنید. مقدار ژل و پود سایه مصرفی بسته به غلظت رنگ دلخواه شما متفاوت است. اگر رژ گونه غلیظ و پررنگ می پسندید، مقدار پودر سای بیشتری استفاده کنید.

روش سوم

این روش کمی پیچیده تر از روش های قبلی است. این محصول دارای رنگ بهتری است و ماندگاری بیشتری نیز دارد. ابتدا یک قاشق روغن گلیسیرین را در ظرف ماکروویو بریزید و سپس رنگ طبیعی مورد نظر خود را به مقدار دلخواه به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. یک عدد نرم کننده لب را تکه تکه کرده و به آن اضافه کنید. ظرف را در ماکروویو به مدت یک دقیقه حرارت دهید و مطمئن شوید مواد کاملا ذوب شده و با یکدیگر مخلوط شده اند. مخلوط را در ظرفی تمیز ریخته و اجازه دهید خنک شود. این روش به دلیل وجود رنگ طبیعی ماندگاری بیشتری دارد. اما این محصول برای پوست های چرب مناسب نیست و می تواند باعث چرب تر شدن و افزایش منافذ پوست شود.