همه خانم ها دارای مژه های بلند و پرپشتی نیستند و این افراد با استفاده از لوازم آرایشی، ریمل، اکستنشن مژه و مژه مصنوعی سعی در بلند نشان دادن مژه های خود دارند. اما ممکن است با امتحان کردن همه این موارد نیز به بلندی و پرپشتی دلخواه خود نرسیده باشید. حتما اسم لیفت مژه به گوشتان رسیده است. در این مطلب هر آنچه که باید در مورد لیفت مژه بدانید و فواید و عوارض آن گفته شده است.

لیفت مژه فرآیندی است که طی آن به مژه ها حالت داده و آنها را به مدت حداقل 6 تا 8 هفته فر نگه می دارد. این تکنیک مژه ها را فر کرده و حجم دهی به مژه ها نیز در طی آن اتفاق می افتد. همچنین رنگ مژه ها نیز در طی لیفت مژه کمی تغییر کرده و مژه ها پررنگ خواهد شد.

نکاتی که قبل از لیفت مژه باید بدانید

  • اگر دارای پوست حساسی هستید، باید در مورد انجام لیفت مژه تجدید نظر کنید.
  • همچنین اگر التهابی در چشم ها دارید و یا دچار خشکی چشم هستید نیز در انجام دادن آن تجدید نظر کنید.
  • اگر مژه های بسیار کوتاهی دارید، لیفت مژه کارایی زیادی نخواهد داشت.
  • در مدتی که لیفت مژه انجام داده اید، از استفاده از لوازم آرایشی با پای روغن پرهیز کنید زیرا این محصولات ماندگاری بیشتری داشته و پاک کردن آنها سخت است و ممکن است به مژه ها آسیب برساند. همچنین استفاده از ریمل ضدآب نیز به دلیل اینکه نیازمند پاک کننده های روغنی است، توصیه نمی شود.

آیا لیفت مژه دردناک است و یا ضرری برای چشم دارد؟

لیفت مژه یکی از آسانترین و کم خطر ترین راه ها برای فرکردن مژه ها بلند کردن مژه ها و پرپشت نشان دادن مژه ها است.

قبل از شروع کار، آرایشگر ابتدا با استفاده از و پد سیلیکونی از پوست پلک بالا و پایین چشم ها محافظت می کند. این کار باعث می شود مژه های بالایی به سمت بالا و مژه های پایینی به سمت پایین برگشته و حالت بگیرند. در طی مدت لیفت انجام لیفت مژه بسیار آرام بوده و چشم ها را خواهید بست و تنها خطری که دارد، احتمال خوابیدن شماست.

لیفت مژه بهتر است یا اکستنشن مژه؟

10pic2

تفاوت لیفت مژه و اکستنشن مژه بسیار زیاد است. برای انتخاب یکی از آنها برای مژه ها نیاز به تفکر بیشتر دارید. اکستنشن مژه مراقبت های ویژه ای دارد که باید هر روز آن ها را برس کشیده، از آب دوری کرده و با مژه ها طوری رفتار کنید که گویی از شیشه ساخته شده اند. اکستنشن مژه حتی از اکستنشن مو نیز حساس تر است. اما اگر فقط از مژه هایتان توقع خوش حالتی و رنگ مناسب حتی هنگام بیدار شدن از خواب دارید و خواهان تغییرات ملایمی هستید، لیفت مژه برایتان مناسب است. این تکنیک نیاز به مراقبت ویژه ای نداشته و مانند مژه های طبیعی خودتان رفتار خواهید کرد.

با اکستنشن مژه تغییر بسیاری در حجم مژه، بلندی و حالت آنها ایجاد خواهد شد اما در صورت عدم رعایت نکات مراقبتی ممکن است به مژه هایتان آسیب وارد شود. لیفت مژه حجم زیادی به مژه ها نخواهد داد و همانطور که گفته شد تغییرات ملایمی در چهره ایجاد می کند.