چرا ریمل خانگی ؟ آرایش روزانه ی بسیاری از خانم ها ، خصوصا خانم های شاغل ، یک لایه ریمل همراه ی رژ کمرنگ با کرم ضد آفتاب است. اما تا کنون از خود پرسیده اید حتی این میزان از مواد آرایشی روی پوست شما در روز کاملا بی ضرر می باشد ؟ پاسخ مشخص به نظر می رسد : نه!

 

در ساخت ریمل چه موادی به کار می رود ؟

تاریخچه ی تهیه ی ریمل به زمان مصر باستان باز می گردد . اکثر مواد سازنده شامل مواردی مانند رنگدانه ، روغن و وکس می شوند. اما وجود چند ماده ی تشیل دهنده ی جدید بیش از هر مورد دیگری جلب توجه می کند.

 

لوازم آرایشی زیادی امروزه توسط FDA مورد تایید قرار می گیرند و آزادی زیادی در زمینه ی ارائه ی این محصولات به بازار دیده می شود . نگرانی در مورد مواد موجود در ریمل زمانی افزایش یافت که طی آزمایشاتی مشخص شد می توانند برای موش ها سرطان زا باشند . در این صورت این مواد برای بدن انسان هم سمی و مضر خواهند بود .

 

 

دستور ساخت ریمل خانگی و بی ضرر

دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل

چهار قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

یک تا یک دوم قاشق غذاخوری موم

یک یا دو عدد کپسول ذغال فعال شارکول ( برای رنگ مشکی ) و یا پودر کاکائو (برای رنگ قهوه ای )

پیک ظرف تمیز مخصوص ریمل

 

نکته : با توجه به آب و هوای منطقه ای که در آن زندگی می کنید ، میزان موم عسل را برای انسجام بیشتر و یا کمتر کاهش و یا افزایش دهید . فراموش نکنید که روغن نارگیل در درجه ی حرارت بالاتر آب می شود و گاهی ممکن است مجبور شوید برای رفع این مشکل حتی یک قاشق غذاخوری بیشتر از حد معمول به ریمل موم عسل اضافه کنید .

ذغال فعال را نیز می توانید از فروشگاه های بهداشتی ، داروخانه ها و یا عطاری ها تهیه  کنید. بخاطر بسپارید این ذغال با ذغال کبابی بسیار تفاوت دارد !

 

طرز تهیه

روغن نارگیل ، موم عسل ریز شده و ژل آلوئه ورا را به هم در یک تابه ی کوچک روی حرارت ملایم قرار دهید . مواد را هم بزنید تا موم کاملا آب شود .

 

یک یا دو عدد کپسول ذغال اکتیو را باز کنید ( بسته به رنگ دلخواه شما ، این مقدار با یک چهارم تا یک دوم قاشق غذاخوری برابری می کند ) و آن را به ترکیب روغن آب شده بیافزایید . هم زدن را تا زمانی که مواد یک دست شوند ادامه دهید . سپس تابه را از روی حرارت بردارید .

 

می توانید با استفاده از یک پلاستیک تمیز و یا قیف مواد را به ظرف مورد نظر خود انتقال دهید . مراقب باشید ظرف را بیش از حد پر نکنید ، چون وقتی برس ریمل را نیز در ظرف قرار دهید ، ممکن است مواد سرریز کنند و دستانتان سیاه شود .

 

وقتی برس را در ظرف قرار دادید ، چندین با محکم مواد داخل ظرف را هم بزنید .حال ریمل شما آماده است .

 

به خاطر بسپارید مثل هر ریمل دیگری ، ظرف ریمل دست ساز خود را پس از چهار تا شش ماه دور بیاندازید . همچنین اگر ریمل شما تغییر حالت یا بو داد ، استفاده از آن را متوقف نمایید . در ظرف ریمل را هم خوب ببندید تا خشک نشود .