میکاپ را همه خانم ها دوست دارند و تلاش می کنند انواع میکاپ های مختلف را روی چشم ها و لب های خود امتحان کنند و بیشتر سعی ارند میکاپی شبیه به سلبریتی ها داشته باشند.  هر بار که میکاپی جدید روی صورت انجام می دهیم، با مدلی شیک و جذاب رو به رو می شویم. بنابراین، چرا یک بار هم آرایش سه بعدی را امتحان نکنیم؟

انواع مختلفی آرایش مانند آرایش نود (nude make up)، آرایش شب، آرایش عروس و آرایش گوتیک (وحشی) وجود دارد. با این حال یکی از پر طرفدارترین مدل های میکاپ آرایش 3D است.

در واقع آرایش سه بعدی نوعی از میکاپ است که با استفاده از رنگ های تیره و روشن فون، حالت سه بعدی به صورت می دهد. در این مطلب چگونگی اجرای این میکاپ به صورت مرحله به مرحله آموزش داده شده است.

اجرای آرایش سه بعدی به هیچ عنوان مشکل نیست. تنها کافی است چگونه به طور صحیح این کار را انجام دهید. این کار در 6 مرحله انجام می شود.

1-آماده سازی صورت

آماده سازی صورت شامل پکسازی آن است. صورت را شسته و خشک کنید. سپس از یک مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید. کرم مرطوب کننده مانند لایه محافظ بین پوست صورت و کرم پودر عمل کرده و پوست را از آسیب مواد شیمیایی، آلودگی و آفتاب نیز حفظ می کند.

2-پوشاندن لک ها با کانسیلر

استفاده از کانسیلر باید به جا و مناسب باشد چون استفاده بیش از حد آن، باعث پیرتر نشان داده شدن چهره می شود. با استفاده از کانسیلر لک ها و مناطق تیره را بپوشانید.

3-چشمانتان را جلوه ببخشید

مرحله بعد مربوط به چشم ها است. چشم ها حرف می زنند. می توانید با استفاه از سایه، سایه اسموکی بزنید. سپس خط چشم بکشید. می توانید خط چشم گربه ای را اجرا کنید. سپس مژه ها را با ریمل، جلوه دهید.

4-بازی با کرم پودر

این مرحله، اصلی ترین مرحله در میکاپ سه بعدی است. بهترین نوع کرم پودر را برای نوع پوست خود انتخاب کنید. دو رنگ کرم پودر مناسب رنگ پوستتان انتخاب کنید.

رنگ روشن تر را  روی پیشانی، روی تیغه بینی و روی گونه ها و چانه بزنید. کرم پودر تیره تر را روی دو طرف تیغه بینی، زیر استخوان گونه و قسمت بالایی چانه استفاده کنید. این کار ظاهری سه بعدی به چهره خواهد بخشید.

5-کانتور ضروری است

پس از کرم پودر نوبت به کانتور کردن می رسد. کانتور کردن در این مدل میکاپ ضروری است و باعث تراشیده نشان داده شدن صورت خواهد شد. برای این کار از کانتور پودری مناسب نوع پوست خود انتخاب کنید.

6-با رژ گونه و رژ لب پایان دهید

میکاپ خود را با زدن یک رژ گونه هلویی یا برنز روشن و یک رژ لب نود (nude)، پایان دهید.