استفاده از لنز باعث زیباتر شدن شما می شود. اما همراه با آن مسائل دیگری نیز به وجود می آید که ممکن است باعث آزار شود. ممکن است به دلیل استفاده از لنز، هنگام آرایش کردن دچار مشکل شوید. این یکی از رایج ترین مشکلات افراد ی است که از لنز استفاده می کنند. برخی مشکلات متداول استفاده از لنز شامل تاری دید، خارش و قرمزی چشم ها است. بنابراین میکاپ ما، تبدیل به یک آرایش کثیف و نامرتب روی صورت خواهد شد. استفاده از ترفند های زیر، میکاپ همراه با لنز را برایتان آسان خواهد کرد.

 از لوازم آرایش چرب استفاده نکنید

قبل از آرایش شستن دست ها بسیار مهم است. زیرا باکتری های موجود روی دست می تواند علتبروز عفونت و تحریک روی پوست شود. هنگام خرید لوازم آرایش، از فاقد چربی بودن آنها اطمینان حاصل کنید. لوازم آرایش چرب ممکن است به داخل چشم وارد شده و باعث تحریک آن شود. استفاده از لوازم آرایش با پایه آب توصیه شده است.

گذاشتن لنز قبل از میکاپ

توجه داشتهباشید که لنز ها را قبل از هرگونه آرایش داخل چشم ها قرار دهید. اگر در انتها اقدام به گذاشتن لنز کنید، احتمال کثیف و لک شدن ارایش چشم وجود دارد. همچنین گذاشتن لنز قبل از آرایش، باعث می شود، لنز قبل از شروع ب میکاپ، خوب سر جای خود قرار بگیرد.

با احتیاط خط چشم بکشید

اگر از لنز استفاده می کنید باید بدانید استفاده از خط چشم، می تواند باعث آلوده شدن لنز شود. پس سعی کنید طوری خط چشم بکشید که به هیچ عنوان به فضای درونی چشم نزدیک نباشد.

انتخاب درست ریمل

سعی کنید حتما از ریمل های با پایه آب استفاده کنید. ریمل های حاوی خرده مژه و ضد آب می تواند به داخل چشم فرو رفته و باعث آلوده شدن لنز شود.

قبل از پاک کردن آرایش لنز را از چشم خارج کنید

نکته مهم در استفاده از لنز این است که باید آن را از آب و سایر لوازم آرایشی دور نگه دارید. ابتدا دست ها را تمیز شسته وقبل از پاک کردن آرایش، لنز را از چشمان خود خارج کنید. زیرا پاک کردن چشم ها هنگامی که لنز درون آن هاست، باعث میشود لنز فشار بیشتری به چشم ها وارد کرده و کره چشم را دچار آسیب کند.