لب های زیبا یکی از مهم ترین اعضای صورت است که سبب جذابیت چهره می شود. برای داشتن لب های زیبا و جذاب نیازی نیست تحت عمل های جراحی یا تزریقات دردناک بروید. می توانید به سرعت با یک ماده طبیعی معجزه آسا، به این هدف برسید. این ماده دارچین است. در این مطلب روش های استفاده از دارچین برای داشتن لب های برجسته را نام برده شده است.

1-یک قاشق پودر دارچین را با نصف قاشق وازلین مخلوط کرده و به آرامی روی لب ها ماساژ دهید. چند دقیقه صبر کره سپس شستشو دهید. وازلین به لب ها رطوبت رسانی کرده و دارچین لبها را برجسته می کند. اگر از حالت گز گز لب ها احساس خوبی ندارید، مقدار دارچین را کمتر کنید.

2-یک قاشق دارچین را با یک قاشق شکر مخلوط کرده و مقداری روغن زیتون یا روغن نارگیل اضافه کرده تا خمیری شکل شود. سپس با انگشتان دست خمیر را 5 تا 10 دقیقه روی لب ها ماساژ دهید و در نهایت شستشو دهید. این اسکراب پوست ب ها را لایه برداری کرده و جریان خون را در آن افزایش می دهد و باعث برجسته شدن لب ها می شود.

3-یک قاشق پود دارچین و یک قاشق نمک دریا را باهم مخلوط کرده و مقداری روغن زیتون به آن اضافه کنید. خمیر را 5 دقیقه روی لب ها ماساژ دهید و سپس 5 دقیقه صبر کنید. در نهایت شستشو دهید. نمک باعث لایه برداری پوست شده و دارچین باعث حجم دادن به لب ها می شود. روغن زیتون نیز لب ها را نرم می کند.

4-یکی از برق لب های مورد علاقه خود را برداشته مقداری از آن را با 2 تا 3 قطره روغن دارچین مخلوط کنید و به لب ها بزنید. روغن دارچین باعث افزایش جریان خون در لب ها شده و برق لب آنها را براق و زیبا می کند.

5-چند تکه چوب دارچین را در ظرفی شیشه ای در دار انداخته و مقداری روغن زیتون روی آن بریزید به طوری که آن را بپوشاند. شیشه را به مدت 1 تا 2 هفته در کناری نگهداری کرده تا زمانی که روغن تغییر رنگ دهد. سپس روی لب ها ماساژ دهید.

6-مقداری روغن ویتامین E را در پودر دارچین ریخته و خمیر درست کنید و 5 تا 10 دقیقه روی لب ها ماساژ دهید. دارچین پوست لب را لایه برداری کرده و آن ها را برجسته می کند و ویتامین E نیز آنها ر رطوبت رسانی می کند.

7-چند تکه چوب دارچین را چند دقیقه در آب خیس کنید و سپس آن را روی لب ها بکشید تا زمانی که حالت گز گز در پوست لبها حس کنید. مواد فعال موجود در چوب دارچین باعث افزایش جریان خون در لب ها شده و به عنوان حجم دهنده لب عمل می کند.

8-مقداری وازلین را با رژلب جامد مورد علاقه خود در حرارت غیر مستقیم ذوب کنید. سپس 2 تا 3 قطره روغن دارچین و روغن بادام را به آن اضافه کنید و در یخچال گذاشته تا خنک شود. سپس همانند رژلب روی لب ها استفاده کنید. می توانید از این رژلب هر روز استفاده کنید که هم لب ها را خوشرنگ کرده و هم پوست لب را تغذیه و آبرسانی می کند و آن ها را پرتر و برجسته تر نیز نشان می دهد.

9-یک قاشق پود دارچین و یک قاشق پودر پاپریکا را در مقداری وازلین ریخته و 2 تا 3 دقیقه روی لبها بگذارید. سپس یک مسواک تمیز را در آب گرم نگه داشته و به آرامی روی لب ها ماساژ دهید. پاپریکا و دارچین باعث تحریک لب ها شده و لبها را برجسته می کند و مسواک و وازلین نیز به لایه برداری پوست لب و نرم شدن آنها نیز کمک می کند.

10-در یک ظرف نصف قاشق فلفل سیاه را با نصف قاشق روغن دارچین و نصف قاشق روغن میخک مخلوط کنید. و به صورت غیر مستقیم حرارت دهید. پس از اینکه خنک شد، روی لب ها ماساژ داده و پس از 5 تا 10 دقیقه روی لب ها ماساژ دهید. فلفل سیاه و دارچین مانند معجزه در برجسته کردن لب ها عمل میکند. اما در استفاده از فلفل سیاه جانب احتیاط را رعایت کنید.